Daimler ar putea renunța la dezvoltarea motoarelor diesel și pe benzină: “Ne concentrăm pe mașinile electrice”

de Paul Cosma
Vineri, 20.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daimler se gândește să oprească dezvoltarea viitoarelor generații de motoare diesel și pe benzină, astfel încât să se concentreze exclusiv pe mașinile electrice, după cum a declarat un oficial al grupului german. Totuși, nemții vor continua să aducă îmbunătățiri la motorizările actuale.

Markus Schäfer, directorul departamentului de dezvoltare de la Daimler, a vorbit într-un interviu pentru presa germană despre planurile de viitor ale grupului pe care îl reprezintă.

O veste importantă din partea oficialul german este că Daimler ar putea renunța la dezvoltarea viitoarelor generații de motoare cu combustie internă. Potrivit Auto Motor und Sport, Schäfer a spus că Daimler se concentrează acum pe dezvoltarea bateriilor și a mașinilor electrice.

Motoarele tradiționale nu vor fi însă “abandonate” de nemți, care intenționează să aducă îmbunătățiri pentru generația actuală.

Oficialul Daimler spune că planul pe termen lung nu include și dezvoltarea propulsoarelor diesel și pe benzină, însă admite că planul poate suferi modificări.

Via Insideevs

Comentarii (18)

  • cea mai buna gluma :D
    11 2
  • Am o gradina. Si ma gandesc sa inventez un "divais" care sa controleze clima. Sa "ploo" cand si unde vreau eu.

    Totusi, pana atunci, imi iau furtun. :)
    13 5
  • Hai ca asta e cea mai tare stire :))
    La inceputul saptamanii declara ca dieselul e super tare, are viitor si azi zic ca parca ar renunta la el ca sa se concentreze pe electrice.
    Tipic germanilor si romanilor care le cumpara jafurile si gogosile :))
    13 5
  • La o primă vedere, li s-a urcat şi daimleriştilor încălzirismu la neuron.:-)
    Treaba-i mai cu perdea totuşi, dar celor cu meta-simţurile treze le e demult clar (nu doar din ştirea asta) că deloc subtila promovare a isteriei actuale pseudo-ecologice e ordonată de f. sus şi, ca orice ordin, nu se discută.
    Despre falsa alarmă CO2 am mai dezbătut noi p-aici, la fel despre reala poluare planetară, care nu poate fi totuşi combătută (doar) prin electrificare.

    Pericolul autonomizării mobilităţii nu-i însă nici el decât un epifenomen aflat la suprafaţa tsunami-ului transumanist (n-am zis hidră ca să nu fiu luat drept clonă a lui inexo... :-))
    Chiar şi mobilul controlului total-orwellian e cumva secundar, ţinta fiind aproape 100% atinsă de când cu dumb+phonizarea, internauto+facebucizarea, progresul datelor biometrice etc.

    https://www.youtube.com/watch?v=f3lUEnMaiAU
    ...e însă dialogul Ma-Musk de care pomeneam deunăzi -- f. important zic io dacă-i citit (auzit) "printre rânduri".
    Jack Ma (ex+Alibaba) pare deci să domine dezbaterea cu aceleaşi truisme tocite pseudo+progresiste +H gen "A.I. trebuie să ne ridice calitatea vieţii, să fluidizeze traficul anulând accidentele etc, nu doar să joace şah cu campionii".

    Dar nea Musk o tot arde cu Neuralink+ul lui (companie declarat fondată întru ...cyborgizarea noastră, amin), repetând textual că scopul final al găştii lui e "stopping the DNA clock".
    ...Ei şi -- ar zice unii, adică mai toată lumea de fapt -- e de bine, să trăim mai mult. Dar, surzi fiind la (tot repetatele) adăgiri ref. la "preserving as long as possible the consciousness is our main goal", nu se prind care+i mesajul ... pentru cine are urechi ciulite+n direcţia reală.

    Mai clar, e vorbirea deloc SF despre Endgame-ul "fermierilor" noştri (mai noi se pare, de la shift-ul babilonian încoa) -- şi anume capturarea ŞI păstrarea spiritului - sufletului uman păcălit sinistru "in the machines".

    ...To be continued, că m-am lungit deja prea mult -- şi cam degeaba, ştiu, dar cauzele aparent pierdute au şi ele farmecul lor.
    26 5
  • Edikkk
    Dle Kiro să jur că am crezut că sunteţi dl Inexo

    Oricum electrificarea face bine, de fapt foarte bine tuturor.

    Şi când s-a trecut de la căruţă la Ford T a fost bine, chiar dacă unii au pierdut, dar alţii au câştigat.

    Cât despre partea de 50-70% de carbonificare care nu are legătură cu electricitatea există o soluţie în curs, care se aşteaptă să vină anul viitor în USA / Canada.

    Mai mult chinezii deja au furat de la americani şi au investit enorm şi vor să ajungă comercial înaintea americanilor.

    https://youtu.be/xs8p8rYRLBM


    Thorium salt reactor

    Nu sunt vise ci o companie foarte economic orientată (mai sunt câteva dar fac doar cercetare) care urmează să obţină un grant de 1,5 miliarde $ !!!

    Dacă reuşesc atunci se poate obţine nu numai curent ieftin şi semi-verde dar şi hidrogen din apă şi desalinizare apă de mare la costuri foarte mici.

    Adică viitorul sună foarte verde.


    PS exit la această nouă tip de centrală nucleară este mult mai puţin nociv şi pe termen de 30-300 ani !!! Faţa de mii de ani la uraniu.
    Plus că siguranţa în exploatare este mult mai simplă şi mult mai sigură.
    10 10
  • P.S. scurt: Am băgat filosofeala asta "de doi cenţi" :-) -- pentru unii -- mai ales pt amicul zărneşteanu, ştiindu-l fan Merţan.
    ...Doar ca prim episod însă al promisiunii mai vechi de aprofundare a cauzelor alergiei mele la... minciună-n primul rând, şi aia ascunsă parşiv sub 1001 false promisiuni altruist-umaniste.

    Brusca suceală a marionetelor şefo-daimlereze care mai deunăzi lăudau dieselul se vede că pare paradoxală oricui şi d-aia nu mai pedalez pe ea.
    Pentru cei cu mintea la purtător mai urmează însă şi alte decriptări -- deşi cu iz SF şi sigur inutile din p.d.v. practic. Fiindcă sîntem prea mici (şi oricum prea puţini cei fără ochelari de cal) ca să putem schimba direcţia demult stabilită a schimbării globale de macaz.

    Fiind însă p-un topic Daimler, o să strig totuşi "Hey Mercedes" -- şi, dacă nu-mi trage A.I.-maşina vreo scatoalcă după ceafă, continui cu
    "Nu-s dizălist convins ca PMC, dar află că MAC+urile tale rămân fenomenale."
    21 1
  • Edikkk taică (scuze că-s aşa frust, da+s chiar bătân tare), n-ai înţeles o iotă din postarea lu Je. ...Care nici măcar nu-i anti+electrificare.
    Sincer însă, nu mă supără e-habotnicia ta ori a lui ACE, ambii fiind de fapt doi inocenţi încă necizelaţi intern, fără "antene" subtile şi d-aia "preluaţi" deja total de THE MACHINE... Bu-hu-hu :-)

    Dincolo de glume acu, problema (nu a mea însă, clar) e că "trezirea" majorităţii devine grea spre imposibilă -- pe lumea asta cel puţin.
    Înţeleagă fiecare ce-o vrea.
    Eu o rad acu că am trebi în oraş -- nu fumegând însă ca simpaticul nostru amic PMC,:-) ci călare p-un scuter, dacă tot nu plouă.

    Surpriza (pt tine sigur): e ...ELECTRIC.:-)
    26 1
  • Edikkk
    Aaaa.. Ok

    Lasă că nu suntem aşa naivi, ştiu că momentan costă mult, poate prea mult a fi verde dar ideea e măcar ăia bogaţi să o facă.

    Ca să se ieftinească şi pentru cei mulţi mai puţin bogaţi.

    :))
    9 4
  • @Kiro: probabil ca nu ma crede nimeni p'aici, desi am mai zis-o: si eu tot pe propulsie electrica-mi plimb augusta faptura, aproape zi de zi. :) La mine e trotineta electrica.

    In orasul in care fac umbra momentan, e muuult mai convenabil sa calatoresti cu asa ceva decat sa stai blocat in trafic. Diesel-ul meu e pentru mers la drumuri medii si lungi, nu pt frecat in oras. Si pt carat bagaje multe. Si, bine-nteles, pentru a continua actiunea de cancerizare a isterico-versuilor. :D


    In rest, merci pt interviu! O sa ma uit azi sau maine. Revin cu impresii aici apoi.
    8 1
  • Cam astia sunt germanii:

    https://www.automarket.ro/stiri/mercedes-benz-lauda-consumul-si-emisiile-scazute-ale-motoarelor-diesel-93605.html

    Alte comentarii baieti ???
    2 10
  • @Radu: baietzash - pune-ti picaturi in okishori. Declaratiile de viitor luminos verzui sunt extrem de usor de facut, si pe placul presei stangiste. Si a establismhentului. Uita-te la ce se intampla acum. Si adu-ti aminte ca peste tot pe unde s-a renuntat la milogeala scutiri de taxe sau a ajutoarelor de stat, vanzarile de electrice si hibride si asa catastrofale, s-au dus in cap. Deci ia-o mai usor, babaiatule. ;)
    6 4
  • Hai sa ma bag si eu ca musca-n lapte. Cronologic:

    10 Sep: Ola Kaellenius, seful Mercedes zice ca viitorul AMG varf de lance va fi electric (gen Taycan)
    13 Sep: tot Ola Kaellenius lauda diesel-urile si viitorul lor luminos si provoaca o furtuna pe AM la sectiunea comentarii.
    20 Sep: Astazi seful de dezvoltare a motoarelor de la Mercedes vine si zice ca se gandesc sa opreasca tot ce tine de diesel si motorina.

    Parca prevad o alta furtuna la comentarii, asta bineinteles daca participantii n-au obosit de atata vanare de vant. Astia, managerii de la Mercedes ori nu comunica intre ei pe directiile strategice, ceea ce ar fi o problema grava de tot, ori isi bat joc de noi tot mai pe fata, si incerarca sa ne intarate unul impotriva altuia.

    Exact ce supneam pe 13 Sep, stirile par ca se schimba de pe o zi pe alta, dupa cum bate vantul, dupa cum vin rapoartele statistice de pe teren, etc. E absolut stupid si eu refuz sa mai dau vreo atentie oricarui comunicat de genul asta. La ce trebuie sa ne luam de gat unii pe altii, cand manageri de rang inalt care trebuie sa fie seriosi si atenti cu ce scot pe gura in public, vin cu stiri total opuse de la o zi la alta? Nu vede nimeni ridicolul situatiei?

    Din viata reala: am prieteni care lucreaza in dezvoltarea de componente auxiliare ale motoarelor pe benzina sau motorina. Pentru ca dezvoltarea se face cu cel putin 4, daca nu 8 ani in avans a generatiilor urmatoare, stirile sunt cat se poate de sumbre. Pur si simplu nu mai sunt proiecte. Sunt firme mari care au pus totul deoparte si se mai ocupa doar cu imbunatatirea a ceea ce mai exista pe piata la ora actuala si cam atat. Vorbim de nume grele din Europa. De Volvo se stie deja de ani de zile ca a terminat-o definitiv cu dieselul. Nu-l mai au in oferta nici macar hibrid, electrificat sau stropit cu aghiasma. E gata.

    Eu unul nu ma mai agit demult. Pur si simplu ma las in scaun la birou si admir circul. E chiar foarte amuzant cateodata, si incep de fapt sa apreciez mai mult limbajul, figurile de stil sau umorul decat continutul in sine al comentariilor electro-fosile :):):)

    @Kiro I really appreciate it :):) Acum pe bune, eu inteleg ca dedesubturile sunt adanci si grele, si poate e doar lasitate sau lene sa le mai iau in seama. La fel ca si ramasul-plecatul din Romania, la un moment dat trebuie sa-ti tai pierderile cum zice englezul, si sa rupi pisica in doua. Pentru mine calea a fost foarte simpla si clara, de la bun inceput. Ai mei m-au crescut cu ochii la vest, si poate de-aia la ora actuala ma simt ca acasa, departe de casa.

    In ce priveste transumanismul, sau cum i-o mai zice curentului asta, mie nu mi se pare chiar asa de speriat. Exact asa cum ne uitam la nemti ca la ingeri cand eram mici, si de fapt nici ei nu sunt mai breji ca noi, tot asa si cu transumanismul. Poate pare bau bau, dar sa nu uitam niciodata, ca toate ne vin de sus. Nimic nu e al nostru, si nimic nu e nici al lor. Iar la sfarsitul zilei toti o sa dam socoteala indiferent de pozitia pe care o avem acum, pentru o frantura de moment.

    Cu timpul mi-am dat seama ca toata zbaterea mea e in zadar. Nimic nu e nou sub soare, n-am inventat nimic deosebit si nici no sa fac vreun mare partz pe pamantul asta. Nu e fatalism si nici influenta Ecleziastului, e doar realitatea care incearca de foarte multa vreme sa ma traga de maneca si sa-mi spuna ceva. Dar eu am fost prea zgomotos, prea sigur de mine si poate prea infumurat sa ascult ce mi s-a spus. Cu voce blanda dar ferma. Astazi poate e timpul sa fac liniste si sa ascult mai mult si mai atent.

    Ma duc sa ma uit la clipul pe care ni l-ai recomandat. Dar sa nu uitam ca nici Musk, nici Ma, si nimeni altcineva nu sunt aici de capul lor. Banii, pozitia lor sociala, puterea sub orice forma pe care o au, toate le-au fost date. Si oricat de smecheri sunt sau par ca sunt, vor da socoteala in ziua in care cineva va trage linie sub tot ce-au facut. Sa nu uitam ca nici ei nu sunt decat oameni ca si noi. Nimic mai mult, nimic mai putin.
    13 1
  • @kiro, sorry man, chiar nu vreau sa te ofensez, dar dupa 16 minute am intrerupt clipul. Absolut plictisitor. Unul banal si prost, alalat poate cu ceva in cap, dar infect ca si orator/partener de dialog.

    N-am crezut niciodata ca cineva poate vorbi atat de balbait si de intrerupt chiar si fara sa aiba speach-ul pregatit. Sincer, am avut impresia la un moment dat ca Elon Musk e un robot care vorbeste intrerupt din cauza ca procesorul e suprasolicitat. Ca o transmisie de televiziune intr-o zona indepartata pe vreme de furtuna.

    In clipa asta, respectul meu pentru amandoi e la mai putin de jumatate fata de acum o ora.

    Da, poate au bani, dar Musk trebuie sa ia lectii de dictie si coerenta, iar Ma ... mai are inca enorm de multe de acoperit. Spiritual si intelectual.

    Just my 2 cents. N-as mai pierde nici o secunda pe nici unul din ei. La Musk m-as uita strict la ce face. Fapte. Atat.
    8 1
  • Mercedes nu va renunta prea curand la diesel pentru ca anul trecut au lansat o noua generatie cu 6 cilindri in linie, inlocuind V6, probabil ca nu lucreaza la inca o generatie, dar la modelele mari inca este cerere, asta poate insemna si 10 ani.

    Volvo a renuntat pentru ca oricum nu mai aveau multe motoare diesel, sa proiectezi de la zero inseamna multi bani.

    Cred ca prima oara vor disparea motoarele mari pe benzina, V8, V12, de exemplu viitorul seria 7 va avea doar doua motoare cu ardere interna de 3 litri, benzina si diesel, doua hibride, iar varful de gama va fi cel mai probabil electric, mi se pare o oferta completa, asadar adio V12, va ramane doar pentru Rolls.
    12 2
  • @dan_grc, Mercedes o sa mai traga de diesel (eventual si de benzina) pana isi scot cele 3 miliarde care le-au bagat in ultima tehnologie diesel. Intre timp isi finanteaza programele electrice si isi organizeaza tranzitia.

    Benz poate or sa mai tina si ei V12 pe benzina pentru Maybach. Poate. Deja de pe S Class l-au scos din oferta. V8 e redus la 4.0L biturbo si inca au de unde sa stoarca putere. Daca il mai cupleaza cu un electric ajung undeva la 800 CP. Deja au anuntat AMG GT73. Deci e clar.

    Toate astea insa imi par doar prelungirea agoniei sau o retragere organizata.

    @kiro, sper ca nu te-ai suparat pe mine. Stiu ca subiectul asta e foarte sensibil pentru tine, dar se pare ca pe mine nu ma prinde deloc. Asta nu inseamna nimic. Mi s-a mai intamplat in viata sa fiu ultimul care se prinde de ceva. Poate mai tarziu cand s-or mai aduna niste fapte o sa-mi schimb si eu parerea.

    O saptamana placuta. :)
    10 0
  • @zărne: Nici vorbă de ofensare, man (fusei iar într-o sălbăticie fără net) -- ba chiar mă așteptam la reacția/concluzia ta, că d-aia ai mintea la purtător. Doar voiam s-o tragi singur. :-)
    OK; doar (sau măcar) pe felia deducției a ce fel de oameni de paie (ca Elon Musk) bagă la înaintare sforarii din umbră -- executanți deloc geniali ai schimbărilor globale de macaz, dar taman d-aia ideali, că n-au multe idei proprii *deranjante*.:-P

    Inutil de precizat că NU din dialogul ăsta (care seamănă-n unele faze cu cel dintre două babe, una surdă și alta chioară :-)) am tras eu niște concluzii, ci taman invers: unele bănuieli mi-au fost confirmate de el.

    În rest, tre-să recunosc că există și-o parte pozitivă a electrificării (nu mai repet că prin oraș circul c-un scuter electric sau că nevastă-mea sigur își ia un BEV mic la anu, dar TOT pt. oraș)... dar despre pericolul exceselor, în episodul următor...
    13 0
  • @Zarnesteanu: probabil nu se mai dezvolta motoare noi de la 0 tocmai din cauza isteriei electrice pe de o parte. Pe de alta parte, pt ca in ce priveste Dieselul cel putin, nivelul de performanta si dinamism la care a ajuns e suficient si arhisuficient pentru moment. Sa ai un SUV de 2 tone care iti face un consum de 6 litri e deja o performanta fantastica dupa orice standarde ar fi s-o privesti.

    Personal nu cred ca e un punct de cotitura, ci doar poate impresia unuia. Vom vedea ce va fi. Insa e sigur ca masinile cu combustie nu vor fi inlocuite curand intr-o proportie relevanta.
    1 0
  • @PMC, isteria electrica poate are si ea niste fundamente. Cum ar fi poluarea, nu doar cu NOx sau CO2 dar si cu uleiuri, filtre imbacsite, aditivi, etc. Pe langa asta, vorbim de performante la care motoarele cu ardere interna ajung foarte greu si devin nefiabile daca sunt impinse la/dincolo de limita.

    Daca ne uitam la motoarele moderne, toate au incorporate mild hybrid pentru ca ajuta la consum si la performante. Eu nu cred ca se poate compara orice masina moderna cu un Taycan sau Tesla Roadster.

    Totul se reduce la baterii. Sunt curios si eu sa vad cum or sa evolueze lucrurile.

    Referitor la SUV, da, poate diesel e alegerea corecta momentan. Eu am un R320 CDI si iti spun drept ca daca stiam prin cate o sa trec cu el, nu l-as fi luat, indiferent cat de superb este la condus. As fi luat motorizarea pe benzina, cu un V8 ca prima alegere.

    Revin totusi la ce am zis mai sus. Un SUV electric e insa preferabil. Are sasiul capabil sa duca bateriile grele si volumul disponibi fara sa afecteze habitaclul si portbagajul. Vorbesc de un SUV proiectat de la inceput electric, nu struto-camile adaptate de la ICE. Pe distante lungi, ai nevoie de o retea de incarcare puternica si bine pusa la punct.

    Da, in ziua de azi bateriile inca nu sunt acolo unde trebuie pentru a inclina balanta definitiv in favoarea electricitatii. Totusi, eu cred ca ziua aia nu mai e atat de indepartata cum era pana acum.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru