Citroen C5 Aircross Hybrid: versiunea plug-in hybrid a SUV-ului are 225 de cai putere și autonomie electrică de 50 de kilometri

de Daniel Popescu
Miercuri, 06.11.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroen a prezentat detaliile oficiale despre C5 Aircross Hybrid. Versiunea plug-in hybrid a SUV-ului compact are 225 de cai putere și o autonomie electrică de 50 de kilometri.

La doar câteva ore după publicarea unui teaser, Citroen a oferit miercuri primele informații oficiale despre versiunea plug-in hybrid a lui C5 Aicross.

La fel ca mulți alți constructori, francezii adoptă un nume ambiguu pentru noul model, care poate induce în eroare clienții cu privire la tipul de sistem hibrid implementat: C5 Aircross Hybrid.

Versiunea plug-in hybrid mizează pe un motor pe benzină PureTech de 180 de cai putere acompaniat de un motor electric de 80 kW (110 cai putere) cu un cuplu de 320 Nm. Sistemul oferă o putere totală de 225 de cai putere și este acompaniat de o cutie de viteze automată e-EAT8.

Între timp, bateria Li-Ion integrată are o capacitate de 13.2 kWh și oferă o autonomie electrică de 50 kilometri, conform standardului WLTP.

Acumulatorul se poate încărca cu viteze de până la 7.4 kW, caz în care o încărcare completă este încheiată după mai puțin de două ore. În schimb, încărcarea durează 4 ore la o viteză de 3.7 kW și 7 ore în cazul utilizării unei prize domestice de 3.7 kW.

Producătorul garantează că bateria își va păstra cel puțin 70% din capacitatea inițială pe parcursul primilor 8 ani sau 160.000 de kilometri de exploatare.

Designul versiunii PHEV este practic similar cu cel al variantei tradiționale, însă SUV-ul compact este disponibil și în culoarea de caroserie Anodised Blue, care se adaugă la culorile deja existente în gamă. De asemenea, un logo "hybrid" este vizibil pe hayon, în timp ce literă "h" poate fi observată pe aripile față pentru a identifica rapid versiunea plug-in hybrid.

La interior, Citroen a redesenat oglinda din centru și a echipat-o cu o lumină albastră care se activează atunci când șoferul conduce în regim electric, în timp ce consola centrală include în partea dreaptă a cutiei de viteze un selector pentru tipul de rulare.

Nu în ultimul rând, Citroen a actualizat grafica pentru planșa de bord digitală de 12.3 inch și ecranul touch de 8 inch.

Livrările lui Citroen C5 Aircross Hybrid vor începe în vara anului 2020.

De asemenea, Citroen a anunțat că toate modelele pe care le va lansa de acum înainte vor avea o versiune electrificată.

Via Citroen

Comentarii (6)

  • Cumpanasu FAN
    o CHINEZARIE!
    6 19
  • ACE - Craiova
    Foarte aproape de fratii de platforma PEUGEOT 3008 PHEV si OPEL Grandland PHEV precm si de ....MITSUBISHI Outlander PHEV (aceeasi capacitate a bateriei) - cel mai vandut SUV tip PHEV din Europa cel putin.

    Daca intri pe mobile.de gasesti aceasta masina la un pret de cca. 48.000 Euro, cu livrarea la 6 luni dupa rezervare...
    17 13
  • 48K, trebuie sa fii dus cu pluta sa dai atatia bani pe asa ceva! Am vazut varianta "normala" care este masiva/grea si e plina de plastice ieftine la interior. E mare diferenta fata de 3008. PHEV-ul o sa fie si mai grea, context in care nu cred ca se justifica un asemenea pret.
    In teorie suna frumos, dar in practica nu e chiar asa. Daca nu ai unde sa incarci bateria pentru a profita de motorul electric, mereu vei cara dupa tine, la drumuri lungi, un balast inutil. Nu am inteles daca acea baterie se incarca si in mers. Avand in vedere infrastructura de incarcare de la noi (cvasiinexistenta) nu-l vad ca o optiune pentru RO.
    15 10
  • Prețul de listă (Franța) e între 40K și 44,6K € (echipare Feel -- Shine.)
    Deloc ieftin, dar la modul relativ e convenabil raportat la alte oferte -- ce-i drept și mai mari, și mai *premium* (BMW X5 45e costă exact dublu.)

    Lipsa -- ca de obicei -- a oricăror opinii personale, egal dacă critice sau laudative, nu mă surprinde în articolul AM.
    Unele omisiuni însă -- da. Cum ar fi faptul că versiunea PHEV a C5 AirCross.nu este, dar nici nu va fi vreodată 4x4, cum mulți se așteptau (doar DS7 va fi, cu e-motor pe puntea spate și cca. 300 CP putere totală).
    Ori că cele 3 scaune-spate individual pliabile-culisabile rămân, dar portbagajul are volumul redus cu cca. 25%, din cauza bateriilor.

    Pe mine cel puțin mă surprind negativ două detalii:
    - motorul ICE turbo de 1.6 l și 180 CP, nici economic și nici fiabil în perspectivă (nu degeaba Toyota apelează la 2,5 l și ciclu Atkinson pt. puterea asta.)
    - cutia de viteze EAT optimizabilă doar pt. motoare clasice, și nu una dedicată PHEV.

    În rest, rămâne cum am stabilit :-) -- vorbim deci de struțo-cămile himeroide create la presiunea politicului, ca să dea iluzia încadrării în celebrele 95 g CO2/km, dar și să scutească pe cei avuți de plata vreunor taxe
    ...Clar că și asigurându-le acces liber în centrele orașelor cu *ecologicii* lor mastodonți.
    -- Se aude, Firea?? Sau nu-ți stă în fire decât să tragi fire = sfori după cum te trag alții de firele proprii ?? :-)
    19 9
  • @Basil: Nu, bateria nu se încarcă şi-n mers.
    ...Dar, ca să fie şi mai convinşi "electro-pălmaşii roşii" :-) că-s plătit de tartorii petrolului să beştelesc "progresul" pe AM, repet ce-i replicam stimabilului Edikk la ştirea cu X5-ul PHEV pomenit mai sus:

    "Punctual, în cazul noului X5 PHEV criticam... dar hai să-ți desenez mai bine:
    1. anti-ecologia funciară a unui mastodont de + două tone și cu aerodinamică de dulap, fie el PHEV.
    2. ipocrizia de neconceput a legislatorilor UE apropo de consumurile oficial declarate, fiindcă...
    3. ...curios fiind, am căutat consumul X5-ului ăsta și m-am crucit: cică ar fi de... 2,1 litri la suta de kilometri !!! :-)))

    Asta-n timp ce, testându-l deja în viața reală, nimeni n-a reușit un consum sub 6,8 l/100 km -- n.b., cu bateria full și condus cu blândețe maximă, sfântă smerenie și nici urmă de deșartă accelerare. :-P
    Sau NU mai puțin de 10-11 litri pe trasee mai lungi.

    Q.E.D. așadar: e vorba de GREENWASHING și-atât."
    16 8
  • Citroen
    @Cumpanasu FAN

    Fabricat în Franța la Rennes – uzina La Janais, împreună cu versiunile termice, vândute deja în peste 80 000 de unități, Noul C5 Aircross SUV Hybrid este deja disponibil spre vânzare în Franța.

    Noul Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid este disponibil pentru a comanda în Franța la un preț de pornire de 39.950 de euro, livrările urmând să înceapă până la jumătatea anului 2020.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru