Chinezii cumpără compania suedeză ce deține fostul Saab: grupul Evergrande va prelua 51% din acțiunile NEVS

de Paul Cosma
Joi, 17.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul chinez Evergrande a plătit aproape un miliard de dolari pentru 51% din acțiunile National Electric Vehicle Sweden (NEVS), compania suedeză ce cumpărase “rămășițele” mărcii Saab, după încetarea producției în 2012. Chinezii vor să transforme fostul Saab într-un brand care să ofere doar mașini electrice.

La sfârșitul anului trecut, suedezii de la NEVS au cumpărat marca Saab cu promisiunea că aceasta va renaște sub forma unui brand 100% electric. Planul NEVS era ca modelul Saab 9-3 să devină unul electric și cu o autonomie de circa 300 de kilometri.

Stârniți de planurile NEVS, chinezii de la Evergrande Group au decis să cumpere 51% din acțiunile companiei suedeze, în schimbul a 930 de milioane de dolari.

Deși este un dezvoltator imobiliar, Evergrande are acțiuni și la Faraday Future (ce se prezintă ca un rival pentru Tesla) și vrea acum să-și diversifice portofoliul cu un nou producător de mașini electrice.

Tranzacția dintre Evergrande și NEVS sprijină dezvoltarea unui crossover electric cu numele 9-3X, ce va fi produs întâi în China, cu posibilitatea unui debut European în anii următori.

Via Autocar

Comentarii (7)

  • Sper sa faca aceeasi treaba buna cum au reusit cu Volvo.Unii investesc cu cap iar altii platesc 30 miliarde amenzi...
    19 1
  • Corocsenie Adrian
    Doamne ajuta sa readuca Saab pe piata si sa o faca cu stil ! O marca care merita sa fie printre noi.
    13 1
  • ...Insa sa-i pastreze numele altfel...
    6 1
  • SAABatut palma pentru divizia auto, suedezii ramand sa se consoleze ”doar” cu productia de avioane, submarine... chestii minore.
    7 3
  • inexorabil
    Zadarnic sperați, băieți – practic, Saab Automobile nu mai există, din moment ce deținătorii de iure și de facto ai numelui nu le permit orezarilor să-l lipească pe jucăriile lor cu baterii (și foarte bine procedează…zic! sau sic!).

    @Tatraurs, eu, unul, nu aș pune pe picior de egalitate Volvo și Saab nici măcar ȋn privința șanselor. Primul a fost ȋntotdeauna clar mai puternic. Ironia sorții sau nu, Volvo Aero livra odată motoare lui…Saab aviatic. Este drept ȋnsă că drumul spre independență tehnică al lui Volvo nu ar fi fost posibil fără investițiile lui Geely, singura companie auto din China care ȋmi place (prin prisma acestor acțiuni de real succes).

    Așa cum am mai precizat, cred că singura soluție de renaștere a lui Saab Cars poate veni numai de la…Saab (firma-mamă), ȋn sensul de a lansa o nouă afacere cu mașini, aidoma perioadei postbelice, deși mai mult ca sigur că ar fi vorba tot despre…electrice, că de! alt grâne nu vrea să macine moara actuală a automobilului.
    1 3
  • @inexorabil. Zadarnic dar nu e chiar asa. La fel au facut si cei de la Nokia,nici de-ai dracu n-au permis "orezarilor" s-o preia. Acum a ajuns Nokia tot finlandeza,asa se lauda,de la ceo pana la ultimul angajat. Ca e detinuta de hdm global,o firma 100% chinezeasca si ca-s facuta in aceleasi fabrici taiwaneze unde se asambleaza,iphonuri,htc-uri si unele Huaweiuri nici nu mai conteaza.Pentru populime tot finlandeze au ramas. Asa o sa se intample si cu Saab.
    6 1
  • Nu mă pot abține...
    @vianu

    Vezi că suedezii or să dea "socoteala Partidului Comunist Chinez prin trimisii lui"... ba chiar de două ori, acum că SAAB a ales calea ciumei roșii, ca și Volvo de altfel.

    :))
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru