Cel mai frumos cadou: Volkswagen a restaurat complet un Beetle folosit zi de zi de posesoarea sa din 1966 încoace

de Mircea Meşter
Duminica, 09.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După peste 560.000 de kilometri și peste 50 de ani de utilizare, Beetle-ul utilizat de Kathleen Brooks a fost restaurat și primește șansa de a avea o nouă viață. "E refăcut la calitate de muzeu", spun oficialii Volkswagen.

Destinele mașinilor diferă de la caz la caz. Dacă unele ajung în centrele de casare după ce și-au "trăit viața", cele mai norocoase dintre acestea au șansa de a-și trăi a doua viață. Mai ales dacă au fost întreținute corect, dacă spun o poveste și dacă povestea ajunge la urechile celor care pot să le transforme.

Acesta din urmă este și cazul unui Volkswagen Beetle din 1966 care, după ce a fost utilizat zi de zi fără întrerupere timp de peste 50 de ani, a trecut printr-un proces de restaurare care l-a adus la starea originală. Se întâmplă în Statele Unite, acolo unde Kathleen Brooks, o americancă îndrăgostită de mașina pe care a cumpărat-o în luna decembrie a anului 1966 - într-un moment în care Războiul din Vietnam era în plină desfășurare, The Beatles erau în vogă, iar aselenizarea era încă un vis al omenirii - a primit cadoul vieții ei atunci când biroul nord-american al celor de la Volkswagen a aflat povestea mașinii sale.

Cu peste 560.000 de kilometri la bord, mașina lui Kathleen - poreclită Annie de posesoarea sa - a fost restaurată complet "din partea casei" de echipa Volkswagen la fabrica din Puebla, Mexic, uzina care s-a ocupat de producția acestui model de la începuturi până în prezent. 

Venerabilul Beetle a primit timp de 11 luni atenția specialiștilor Volkswagen, fiind restaurat de o echipă de 60 de specialiști. Toate problemele legate de rugină au fost rezolvate la nivelul podelei, a transmisiei și a suspensiilor, mașinii fiindu-i restaurate complet 357 de piese și subansamble originale.

În plus, 40% dintre piesele mașinii au fost înlocuite cu unele identice, dar construite din materiale moderne mult mai durabile. De exemplu, cablurile electrice vechi au fost complet eliminate, sistemul electric al mașinii fiind refăcut de la zero. Transmisia a fost și ea înlocuită, în timp ce suspensia a primit piese noi. Motorul nu a fost schimbat, însă a fost demontat și restaurat în cele mai mici detalii. 

"Scopul nostru a fost acela de a scoate la final un Beetle la «nivel de muzeu»", a declarat Augusto Zamudio, responsabilul de proiect al restaurării mașinii. Pe lângă vopseaua în nuanța originală, refăcută de Volkswagen după o mostră preluată din zona torpedoului, interiorul a primit și el îmbunătățiri substanțiale: pe scaunele din piele a fost brodat numele posesoarei mașinii, iar radioul a primit conexiune Bluetooth, deși estetic este identic cu cel original.

"Primul Beetle a lansat Volkswagen pe piața din Statele Unite. iar această mașină nu e doar un Beetle, e un membru al familiei lui Kathleen.

În plus, după timpul petrecut de angajații noștri alături de ea, Annie este ;i parte din familia noastră", a spus Derrick Hatami, vicepreședinte executiv al Volkswagen America.

via carscoops

Comentarii (6)

  • O poveste cu happy end! Mașinuța arată fenomenal!
    18 0
  • Aveau ceva masinile vechi,ceva care lipseste la cele noi. Frumos!
    13 0
  • Seamana cu legenda spusa de samsaru roman .......despre un VW la SH din Germania de la o bunica care il tinea in garaj. .....blah, blah :DDD
    12 2
  • @Tatraurs
    Aveau ceva VW-urile vechi.......personalitate.
    Acum sunt cele mai penibile si fade masini din piata.
    13 5
  • Mașinile vechi aveau personalități diferite, fiecare era diferită, liniile de design erau bine gândite, să nu mai zic calitatea materialelor era mult mai bună..

    Cele vechi chiar și când stau pe loc, e o plăcere să te uiți la ele, astea noi... no comment.
    Înainte multora nu le păsa de viteză, nimeni nu se grăbea, nici măcar pe șosea, acum, trebuie să mergi cu tabul pe stradă să nu intre în tine un maniac.

    Acum toate seamănă între ele, nu-ți mai oferă nici un feeling.. doar cai, cai și iar cai putere, toată lumea aleargă după cai putere, dacă le oferă un producător 100 de cai pe un model anume, publicul nu este mulțumit, vor 200 de cai, când le oferă 200 de cai, vor 300 de cai, sau se plâng că le consumă benzină.


    Eu le-aș propune majorității care sunt de genul respectiv să-și cumpere avioane de vânătoare.
    5 0
  • @abc & dan. Asa e,aveau personalitate. Inainte,oamenii aveau chiar obiceiul sa-si alinte masinile,sa le inventeze nume,epitete. Bine,acum si eu cateodata imi mai alint Passatul cu "cazanul" sau "taranul" pentru ca e un necioplit si ma lasa in drum exact cand e noapte si sunt departe de casa. Posibil sa fiu eu mai ginionist,mi s-a stricat mai demult pana si platforma care imi cara taranul la service.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru