Avancronica Marelui Premiu al Austriei: Ferrari, singura echipă de top fără update-uri

de Daniel Popescu, Foto: Ferrari, Mercedes-Benz, Red Bull Content Pool
Joi, 02.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sezonul 2020 al Formulei 1 începe duminică în Austria cu numeroase reguli stricte. Cu excepția Scuderiei Ferrari, cele mai multe echipe pregătesc îmbunătățiri pentru monoposturi, iar Mercedes și Red Bull sunt principalele favorite la victorie.

După o pauză forțată de aproape patru luni, Formula 1 se pregătește să revină în centrul atenției cu un sezon 2020 care pentru moment are doar 8 etape stabilite.

Noua ediție de campionat debutează într-un context mai puțin obișnuit cu Marele Premiu al Austriei, acolo unde piloții, inginerii și ceilalți angajați ai echipelor trebuie să se adapteze din mers la o serie de reguli stricte.

Echipele au în paddock mai puțini angajați și au renunțat la tradiționalele motorhome-uri, iar angajații unei echipe vor avea propria "bulă" de desfășurare a activității, cu interacțiuni minime cu angajații celorlalte echipe.

De asemenea, înainte de startul cursei vor fi mai puțini mecanici pe grilă, iar ceremonia tradițională de pe podium cu decernarea trofeelor nu va mai avea loc.

Dificultățile financiare ale echipelor și sezonul mai scurt au determinat Formula 1 să adopte măsuri dure și în privința cheltuielilor pentru dezvoltarea monoposturilor. Astfel, după startul sezonului, echipele au dreptul să introducă modificări la motoare și alte componente doar din motive de fiabilitate și cu acordul FIA.

Noutăți pregătite de Mercedes și Red Bull

Numeroase echipe au anunțat update-uri majore pentru cursa de debut din Austria. De exemplu, monopostul Mercedes va fi echipat cu o gamă variată de îmbunătățiri care oricum ar fi fost introduse până acum.

"Cele mai multe update-uri planificate anterior pentru acest sezon vor ajunge pe monopost la prima cursă", a precizat directorul tehnic James Allison.

Între timp, Red Bull va introduce modificări aerodinamice, dar va avea și avantajul unui update pentru motor din partea partenerilor de la Honda.

În schimb, Ferrari pregătește primele update-uri pentru monopost abia la Marele Premiu al Ungariei, a treia rundă a sezonului, iar acestea vizează în special aerodinamica.

"Rezultatele din teste ne-au determinat să adoptăm o schimbare semnificativă de direcție în termeni de dezvoltare, în special în privința aerodinamicii. Ar fi fost contraproductiv să continuăm cu direcția planificată, știind că nu ne vom atinge obiectivele. Obiectivul nostru este să introducem update-urile la a treia cursă", spun oficialii Scuderiei.

La rândul lor, cei de la Renault au anunțat că toate update-urile pregătite pentru prima parte a sezonului vor fi implimentate pe monopost înaintea cursei de debut din Austria.

Departe de paddock au existat de asemenea o serie de anunțuri importante. Mercedes a confirmat că Andy Cowell, directorul executiv al departamentului de motoare, va renunța treptat la atribuții înainte de a părăsi echipa în ianuarie, în timp ce Williams a pierdut sponsorul principal, iar echipa ar putea fi vândută în cazul identificării unui investitor.

Probleme financiare acuză și McLaren, care ar putea vinde până la 30% dintre acțiuni, însă echipa a găsit în cele din urmă finanțare de circa 150 de milioane de euro din partea Băncii Naționale a Bahrainului.

Mercedes sau Red Bull?

Circuitul Red Bull Ring este unul dintre cele mai scurte din calendarul competițional, însă oferă o varietate de elemente.

Prima jumătate a traseului favorizează monoposturile cu motoare puternice datorită a trei linii drepte, pentru ca a doua jumătate să fie un așa-numit "tobogan", cu o coborâre lentă printr-o serie de viraje rapide. Șansele reale de depășire sunt destul de limitate, ceea ce explică și existența a nu mai puțin de trei zone DRS.

În mod tradițional, circuitul favorizează Mercedes, însă echipa germană nu a obținut performanțe majore aici în ultimii ani.

Prin urmare, Red Bull este văzută drept o potențială favorită la victorie alături de campioana mondială, în timp ce Ferrari nu intra în calculele pentru un succes.

Marele Premiu al Austriei la TV și pe internet

Marele Premiu al Austriei este transmis în România pe posturile de televiziune Digi Sport, Telekom Sport și LookSport. Alternativ, fanii pot urmări cursele și pe internet pe platforma oficială de streaming F1 TV Pro contra unui abonament lunar de 8 euro (39 lei).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 3 iulie 12:00 Digi Sport, Look F1 TV Pro
Antrenamente 2 vineri, 3 iulie 16:00 Digi Sport, Look F1 TV Pro
Antrenamente 3 sâmbătă, 4 iulie
13:00 Digi Sport, Look F1 TV Pro
Calificări sâmbătă, 4 iulie 16:00 Digi Sport, TelekomLook F1 TV Pro
Cursă duminică, 5 iulie 16:10 Digi Sport, TelekomLook F1 TV Pro

Comentarii (12)

  • Costel
    de fanfaronada RBR si Benz is satul pana peste cap in ultimele sezoane si iata ca nici in anul 2020 vremelnicii rivali ai scuderiei nu fac niciun fel de rabat de la acest repugnant comportament public care nu le consfinteste altceva decat amplele lacune educationale doar ca pentru mine update-ul suprem pe care-l etaleaza cei din Maranello inca de la prima cursa austriaca si pe care iata ca AM o decis sa-l ascunda publicului larg ii reprezentat tocmai de afirmatia extrem de recenta a lui sebastian vettel:

    " I'm ready to give it my all "

    forza ferrari!
    11 12
  • Ricci RENbO
    Deci ii vom vedea pe GLADIATORI in ARENA!!!
    (DGS deja anunta ca va transmite intreg weekendul auto, antrenamente, calificari si cursa, aceasta din urma pe DGS2 + DG4K)

    Asadar LA LUPTA!!!
    11 1
  • Raduchi
    Unii care măcăne fără punct, virgulă, majuscule și alte inutilități, chiar nu se satură de auotoinsuficiența lor? Sunt fan Ferrari, fan Schumacher, am fost la câteva premii în Europa și am văzut circuitul din India și China, urmăresc acest site din pasiune încercând să aflu lucruri noi, dar începe să mă dispere comentariul unora. Aș dori să fie un comentariu din care rămân cu ceva, fiind un site de profil. Cred că respectivul are mai multă minte decât etalează și este un bou cu țâțe frustat..
    6 4
  • hahaha
    „A fost o surpriză pentru mine când am primit apelul de la Mattia, când mi-a spus că nu este loc pentru mine în echipă. Nu am intrat niciodată în nicio discuție. Nu a fost niciodată o ofertă pe masă. Deci nu a existat niciun punct de lipire."
    Acestea au fost cuvintele de astăzi ale lui Sebastian Vettel atunci când a fost întrebat care este punctul decisiv pentru negocierile contractuale cu Ferrari.
    13 1
  • Hai Leclerc cu repetarea performantei:
    https://www.youtube.com/watch?v=3KJGKeW1FoY
    5 3
  • @hahaha

    Matia i.a transmis ca echipa nu mai are intentia de a continua colaborarea cu el, nu ca nu ar mai avea loc.

    @Costel

    Sunt curios de opinia ta privind declaratiile de astazi ale lui Vettel privind incheierea colaborarii cu Ferrari. Cine te.a dezamagit mai tare, scuderia sau Seb ?
    6 1
  • cotofana
    Exact cu a prezis Costel, pana duminica recupereaza 3 secude.
    Costel, ai uitat sa-ti medicamentele

    FP1 - Classificiation
    HAM 1.04.816
    BOT +0.356
    VER +0.602
    SAI +0.615
    PER +0.696
    NOR +0.805
    ALB +0.885
    RIC +1.044
    MAG +1.091
    LEC +1.108
    STR +1.258
    VET +1.261
    OCO +1.454
    5 0
  • Neutru
    Primele impresii.Mercedes merge ca pe șină,aproape la fel și RBR. Alfa Romeo și Renault se bâțâe pe liniile drepte ca elicopterele asamblate clandestin în republica Moldova de interlopi.Comentatorii de la Digi sunt la fel, probabil cu o banderolă BLM pe frunte și cu recordurile care vor fi depășite pe masă.Să vedem ce urmează.
    8 1
  • Costel
    @Tu,

    is cu speranta ca te referi la declaratiile de ieri ale lui sebastian si nu la cele de azi de care eu n-am habar......

    avand in vedere ca vettel se afla pe locul trei all-time in ceea ce priveste nr de victorii(14) pentru scuderie, depasit doar de Schumacher(72) si Lauda(15), parca la Maranello se putea cauta si implicit gasi o abordare mai putin abraziva care sa razbata-n public dar tre' sa inteleaga toata lumea un lucru simplu: sebatian n-o fost dat afara de ferrari, el doar isi incheie colaborarea cu scuderia dupa sase ani de contract iar daca germanul reuseste sa castige titlul de campion mondial in ultimul sau sezon cu ferrari atunci binotto &co au pentru ce sa dea socoteala tuturor tifosilor
    4 2
  • Costel
    pasaretu' atotcunoscator sa aiba "amabilitatea" sa faca vorbire de compozitia gumelor la monoposturile gagatului si anodinului finlandez dar sa nu uite sa aminteasca tipul de guma utilizat in FP1 de sebastian vettel si leclerc
    2 4
  • @Costel,

    Pertinent argumentul asa este. Sincer nu sunt fan Vettel dar mi.as dori sa castige anul asta exact din considerentele tale.

    Ce e drept, parerea mea este ca a fost o decizie stricta de bussiness. Salariul mare. Asta dauneaza sportului clar nu e corect pt vettel sa fie eliminat din considerente financiare. Pentru asta Vettel trebuie sa ii pedepseasca.

    PS: nu vettel isi incheie colaborarea, scuderia nu mai doreste sa colaboreze cu el, cu toate ca Binotto in februarie declara altceva
    1 0
  • Costel
    @Tu,
    is intr-totu' de acord, se prea poate ca aceasta conjunctura nefavorabila din primavara&vara 2020 o avut puterea sa genereze un astfel de seism in cadrul liniei de piloti ferrari 2021, la cateva ore distanta de la dialogul nostru de ieri dupa -amiaza o aparut pe inserat pe grandprix247 urmatoarea stire:

    "binotto-the pandemic changed our situation with seb"
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru