Autoritățile dau asigurări că nu vor introduce încă taxe pentru autostrăzi: "Doar după ce ajungem la o rețea de 1500 de kilometri"

de Daniel Popescu
Joi, 04.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Transporturilor susține că o eventuală taxă de autostradă se va introduce doar după finalizarea șantierelor planificate și după ce rețeaua va ajunge la 1500 de kilometri, aproape dublu decât în prezent.

Studiul de fundamentare pentru proiectarea și construcția autostrăzii Ploiești - Brașov include un capitol despre sursele de finanțare ale constructorilor implicați în proiect.

Astfel, propunerea este ca circulația pe autostrada A3, inclusiv pe tronsonul deja finalizat dintre București și Ploiești, să fie taxată cu 6.3 euro + TVA (aproximativ 34 de lei la cursul actual) pentru fiecare 100 de kilometri parcurși.

Proiectul prevede că taxarea autostrăzii București - Ploiești ar putea începe chiar anul viitor, element care a stârnit numeroase controverse, mai ales că acest tronson a fost realizat integral din taxe plătite deja de locuitorii României.

Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a dat însă asigurări că o astfel de taxa va fi introdusă doar după finalizarea construcției autostrăzii Ploiești și după ce întreaga rețea de autostrăzi va ajunge la 1500 de kilometri. În prezent, în România există doar circa 783 de kilometri de autostradă.

"Acest lucru se poate întâmpla doar atunci când acest şantier va fi gata.

Nu cred că înainte de a avea 1.500 de kilometri de autostradă funcţională statul român va adopta decizia de a schimba modelul de taxare", a declarat ministrul în cadrul unui interviu acordat postului public de televiziune.

În plus, legislația europeană interzice taxarea drumurilor prin intermediul a doua taxe diferite, ceea ce înseamnă că România ar trebui să renunțe la rovienită în cazul introducerii unor taxe pentru autostrăzi. "Se va lua decizia la nivel politic, guvernamental, să schimbăm întregul sistem de taxare din România", a mai precizat ministrul.

Via Economica

Comentarii (10)

  • E clar noi nu vom prinde in aceasta viata taxele si nici cei 1500 km de autostrada, cel putin la ritmul in care se construiesc de PSD!
    13 3
  • Iar in ritmul de 20Km/an...mai avem de asteptat vo 40 ani...=> cand o sa avem 1500 Km autostrada o sa fiu mort de mult...si o sa ma doara la banana
    14 0
  • Anonim
    Nu numai PSD a avut ritm de melc la autostrazi toti cei care au fost la putere din 90 incoace au avut acelas ritm sa fim corecti
    6 7
  • cel mai iubit betivan al tarii a spus doua lucruri de retinut in legatura cu autostrazile:
    1. Romania nu are nevoie de autostrazi
    2. Sa va iasa din cap autostrazile.... facand referire la zona Moldovei

    acuma, daca avem un neamt multumit de autostrazile de acasa cand ii plecat cu bicicleta si o Veorica vanzatoare la aprozar ce sa mai zicem....si stanga si dreapta fac acelasi lucru, o l....
    7 4
  • Hunter
    Daca vrei sa faci autostrazi in tara asta, si ma repet, DACA VREI (pentru ca totul tine de vointa), atunci faci niste legi clare si concrete.
    Daca tu ca si conducere a tarii (sanatoasa la cap si cu gandire in perspectiva, ceea ce in Romania nu este cazul) pui pe primul plan infrastructura (de orice fel), te asiguri ca din punct de vedere legal sa mearga totul brici. Adica sa nu mai permiti contestatii la licitatii. Cine a castigat lucrarea, pai o face. A venit cu pret mai mic decat restul, prietene, te descurci. Sunt niste standarde, ti le-ai asumat, o duci pana la capat. Si pe parcurs fara alte resemnari de contracte si bani dati in plus ca s-a scumpit nisipu si ca ai intampinat nu stiu ce pestera cu lilieci. Bai, vrei sa faci tu ca firma de constructii treaba, vrei sa ai de lucru ? Bun ! Statul iti plateste lucrarea pentru care te-ai angajat da sa o faci si bine. Ca apar probleme pe parcurs ? Te descurci. Esti firma de constructii, cu asta te ocupi, stii la ce te inhami, deci iti iei o marja oarecare.
    Doi la mana, legislatie la partea de exproprieri. Adica zero exproprieri tata. Daca pe aici trece autostrada, si iti ia un petic din "averea lu tata" aia pt care iti dai in cap cu vecinu, sa fii sanatos. E proiect de interes national, se face. Oricum tu ca cetatean vei beneficia inzecit de pe urma autostrazii, chiar si in mod indirect (vin investitori, iti creste poate valoarea proprietatii ca poate te trezesti ca in zona ta vine cine stie ce firma, statul incaseaza mai multe impozite, are bani sa iti dea tie ca cetatean salariu mai mare (daca esti bugetar), pensie, alte investitii pe alte domenii si tot asa.
    Si mai mult decat atat, cei prin a caror curte ar trece autostrada/linia ferata/orice.....sa fie verificati. De cand esti tu proprietar aici ? Pai de 5 ani, nu de 5 luni. Perfect. Deci nu esti speculant din ala de ai avut tu informatia care trebuie si de la cine trebuie, ca in curand trece autostrada pe aici, si atunci hai sa cumpar eu terenu asta, ca pe urma sunt barosan ca primesc bani din expropriere si nu imi convine cat primesc si ma judec si prostii din astea.
    Si a sunat ceasul si ne-am trezit....ca asa ceva nu va fi niciodata :)
    8 2
  • @hunter

    sa fie fro 10 ani (cei din zona se ma corecteze) decand soseaua de centura a Sucevei sta in pom pentru ca niste smecheri au devenit brusc propritari de teren fix pe unde SE STIA ca va fi construita soseaua cu pricina.

    unele vrabiute spun ca niste prietenii ai fluturasului (da, ala de-a construit groapa de gunoi in vraful muntelui!) sunt cu actele de proprietar in manuta
    7 1
  • @Hunter, tu ai identificat oarecum corect problemele, dar raspunsurile nu sunt atat de simple.
    1. Intradevar trebuie contestatiile intarzie alocarea proiectelor dar nu trebuie eliminate. In schimb lucrarea poate demara iar contestatia se poate desfasura in paralel. In cazul in care se aproba va trebui sa fie desfpagubit de cel care se face vinovat de vicierea rezultatului. Astfel se creste si corectitudinea evaluatorilor.
    2.De multe ori suplimentarile de buget si schimbarile de proiect mascheaza incompetenta/coruptia angajatilor CNAIR care permit avansarea unor proiecte incomplete/incorect executate.
    3.Dreptul la proprietate este ocrotit de constitutie deci exproprierile trebuie sa fie transparente si despagubirile sa fie la valoarea justa a terenului. Pentru asta trebuie de multe ori decizia unui judecator. Ce se poate face este grabirea cazurilor ce prezinta prioritate nationala.
    5 0
  • hazard
    in Romania se fura, nu se construieste. Iar daca se construieste, se construieste vreun mall sau vreo biserica. Dar hai ca a mai aparut si un pasaj, si un drum, mai gasesti si un pod nou... Cu fonduri europene, nu cu fonduri rusesti.
    7 0
  • marius
    Omul de rand va mai circula pe autostrazi inca 10 ani ,
    apoi ne mutam din nou pe nationale,
    posibil doar pentru concediu sa mai folosim autostrazi1

    PS: Un viitor cam sumbru!
    1 0
  • Marele vis al politicianului roman: o mare sifonare!

    PS: parteneriat public-privat ca sa facem un rahat* de autostrada-
    CARE ESTE !
    nota -nu imi ajung *****
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru