Autonomie de 800 de kilometri pe hidrogen: Hyundai prezintă un concept SUV electric în Las Vegas

de Mircea Meşter
Duminica, 07.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai încearcă să demonstreze că e gata de o eventuală explozie a tehnologiei pilelor de combustie, oferind o interpretare proprie a mașinilor electrice pe hidrogen.

După ce Kia a prezentat primele imagini-teaser ale unui concept electric pregătit pentru ediția 2018 a Târgului de Tehnologie CES Las Vegas, frații de concern de la Hyundai au dezvăluit la rândul lor un concept electric pregătit pentru acest eveniment.

Diferența este dată de modul în care cele două concepte își produc energia electrică: dacă conceptul Kia este o electrică "clasică", pe baterii, conceptul Hyundai este un FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle), adică o electrică alimentată cu hidrogen care-și extrage energia dintr-o reacție chimică între hidrogen și oxigen care are loc în interiorul unor dispozitive electrochimice (celule de combustie sau pile de combustie).

Soluția nu este nouă în industrie și este folosită de Toyota pe modelul de serie Mirai sau de Honda pe FCX Clarity. Conform reprezentanților Hyundai, noul concept vine cu o autonomie maximă de 800 de kilometri.

La nivel de caroserie, conceptul prezentat de Hyundai este un SUV de dimensiunea lui Tucson, acesta reprezentând o evoluție stilistică "cumințită" a conceptului FE Fuel Cell, prezentat de constructorul coreean în martie 2017 la Salonul Auto de la Geneva

Pe lângă soluția tehnică și de design-ul modificat, conceptul al cărui nume va fi aflat în cursul zilei de 8 ianuarie înglobează o serie de tehnologii semi-autonome de ultimă oră care sunt gata să intre în portofoliul mărcii Hyundai. Acestea vor sta la baza dezvoltării primului model 100% autonom venit din partea mărcii coreene, anunțat pentru anul 2021.

via Hyundai

Comentarii (11)

  • ACE - Craiova
    Tehnologia cu hidrogen este:
    1) foarte scumpa ca producere si
    2) foarte periculoasa si pretentioasa ca depozitare si exploatare......
    NU RECOMAND......
    Riscurile tehnice depasesc CU MULT eventualele avantaje indiferent care ar fi ele....
    Aceste autovehicule, bazate pe hidrogen, sunt practic niste bombe pe roti......MULT mai periculoase decat GPL-ul.....
    26 22
  • specialistii cu siguranata vor tine cont de recomandarile tale, expertule care esti :)))))))))))
    8 17
  • Lasa-i colegule ca oricum nu inteleg!
    Numai cine a lucrat cu hidrogenul stie intr-adevar cat de periculos este si ce greu se produce/depoziteaza/transporta!
    24 16
  • Corect. Mai bine mai ardem benzina si motorina....,,Doar moara oamenii cu totii,/S-or naste iarasi oameni.,,zicea Eminescu ....ironic.
    4 13
  • AndreiRN
    La 12 ani produceam hidrogen in beciul blocului.
    Apoi am avansat si il produceam afara in curte si explodam cutii de conserva cu hidrogen in ele.
    Acuma privesc cu TIRuri transporta cilindri cu hidrogen lichid pe autostrada.
    Se poate.
    13 18
  • ...Și totuși, hidrogenul pare să fie viitorul pe termen lung (scurt-hibridele, mediu-electricele.)
    A nu se uita însă că Toyota a trebuit să reutileze total secția destinată producerii Mirai-ului cu high-tech peste ceea ce posedă deja, toleranțele de nivelul micronului fiind regula.
    Eu cel puțin n-aș tremura deci la volanul unei Mirai. Inutil de adăugat însă că n-aș avea unde s-o alimentez aici - doar dacă stimabilul @AndreiRN îmi vinde niște conserve cu H2 poate. :-)

    Serios acum, coreenii nu-s deloc fraieri (în ultimii ani cel puțin) și investițiile lor enorme au fost sigur cîntărite la fel de atent în perspectivă ca și ale japilor, care nu doar în scopul laudei de sine testează asemenea *vitrine tehnologice* mîncătoare de miliarde... deocamdată.
    16 8
  • someone
    toata lumea ( inca ) crede ca bmw, toyota, hyundai ( ca sa enumar putini din cei care se axeaza sau s-au axat pe H2 ) nu si-au facut temele in legatura cu siguranta, costurile, imaginea si infrastructura.
    de ce mai credeti ca astfel de uriasi auto, condusi de niste oameni la care noi nu le ajungem in domeniul lor nici la glezne, sant mai prosti decat noi / voi poporul cand iau niste decizii diferite de opiniile noatre / voastre ?
    10 5
  • totusi mai multe detalii privind stocarea hidrogenului ar fi necesare, altfel noi astia mai atehnici o sa fim derutati, nu de alta dar cineva mai sus a vazut cilindri cu H2 lichid...
    12 4
  • Mulți nu vor să înțeleagă că producerea hidrogenului implică și arderea unor cantități enorme de combustibili fosili, poate chiar mai mult decât producerea bateriilor.
    18 7
  • AndreiRN
    Stocarea se H2 se face in rezervoare cilindrice sau sferice umplute cu un "burete" conectat de pereti care ofera o rezistenta structurala extrem de ridicata. Profesional am inspectat si aprobat (sau nu) astfel de rezervoare facute din titanium si destinate spatiului.
    Japonia produce H2 si O2 din valurile oceanului Pacific.
    In zona mea sunt deja cateva stati dedicate alimentari cu H2.
    7 2
  • @AndreiRN
    si interviul l-ai dat pe instagram?
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru