Audi e-tron GT Concept: sportiva electrică de 590 CP și cu autonomie de 400 de kilometri va fi noul rival al lui Tesla Model S din 2020

de Daniel Popescu
Joi, 29.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a dezvăluit e-tron GT, conceptul unei sportive electrice cu două motoare electrice care generează în total 590 de cai putere și cu o autonomie de peste 400 de kilometri. Versiunea de serie va rivaliza cu Tesla Model S.

Salonul Auto de la Los Angeles găzduiește un nou concept electric de la Audi. Constructorul german a dezvoltat e-tron GT, o sportivă electrică ce folosește aceeași platformă ca și viitorul Porsche Taycan.

De altfel, cei doi producători din cadrul Grupului Volkswagen au avut o colaborare strânsă în acest domeniu, iar cele două modele vor rivaliza cu Tesla Model S.

Audi e-tron GT Concept: date esențiale:

e-tron GT are o lungime de 4.96 metri, o lățime de 1.96 metri și o înălțime de 1.38 metri, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.9 metri;

Dimensiunile sunt clasice pentru un model de tip Gran Turismo, iar inginerii Audi au insistat și pe utilizarea unor materiale ușoare: plafonul este realizat din carbon, în timp ce numeroase alte componente au fost realizate din aluminiu și oțel;

Grila are o structură asemănătoare cu cele ale modelelor din gama RS, fiind astfel diferită de cea întâlnită pe SUV-ul e-tron, în timp ce prizele de aer sunt de dimensiuni mari pentru a răci bateria și frânele;

Capota este inspirată din alte două concepte Audi, și anume Aicon și PB18 e-tron, pentru a permite un flux de aer mai eficient;

Pe întreaga lățime a conceptului există o bandă luminoasă asemănătoare cu cea de pe SUV-ul e-tron, cu scopul de a identifica chiar și pe timp de noapte că este un vehicul electric;

Datorită ampatamentului de 2.9 metri, spațiul interior este generos, iar consola centrală și panoul cu instrumente sunt poziționate în așa fel încât par să plutească în aer, în timp ce scaunele sunt inspirate din cele folosite în sporturile cu motor pentru a asigura sprijin optim inclusiv la abordarea cu viteză a virajelor;

Șoferul are posibilități multiple de personalizare a informațiilor prezentate pe ecrane, de la hărți pentru navigație la date despre autonomia disponibilă;

Pentru tapițerie, Audi mizează pe piele sintetică  atât pentru scaune, cât și pentru alte suprafețe, dar și pe fibre reciclate;

Volumul portbagajului este de 450 de litri, iar sub capotă există spațiu pentru încă 100 de litri;

Două motoare electrice, 590 de cai putere

Audi e-tron GT utilizează două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi astfel tracțiune integrală. În total, cele două motoare generează 434 kW, echivalentul a 590 de cai putere;

În viitor, vehiculul va accelera de la 0 la 100 km/h în circa 3.5 secunde și va ajunge la 200 km/h în puțin peste 12 secunde;

Viteza maximă este limitată electronic la 240 km/h pentru a favoriza o autonomie cât mai bună;

● Bateria Li-Ion are o capacitate de 90 kWh și este montată sub podeaua conceptului, iar autonomia oficială este de peste 400 de kilometri;

Conceptul este echipat și cu un sistem de recuperare a energiei care mărește autonomia cu până la 30%;

Bateria se încarcă până la 80% în numai 20 de minute datorită utilizării unui sistem de 800 de volți, însă există și încărcare wireless cu 11 kW, suficient pentru o încărcare completă pe parcursul nopții.

Audi e-tron GT va primi o versiune de serie la sfârșitul anului 2020, iar primele livrări sunt programate pentru prima parte a anului 2021.

e-tron GT va fi al treilea model electric al celor de la Audi, după e-tron și e-tron Sportback, ultimul programat pentru lansare în 2019.

Via Audi

Comentarii (13)

  • eu nu as categorisi masina asta drept concept....mi se pare ca poate fi fabricata exact asa cum e acum.

    arata absolut genial
    23 11
  • eu nu inteleg de ce trebuie ca masinile electrice sa fie avioane de genul asta? Daca esti bun, scoate frate o masina cat mai normala cu maxim 200 cai si autonomie cat mai buna si care face suta in max 10 sec si sa aiba un pret cat de cat sa poata fi cumparata. Cam ce a facut Hyundai cu Kona, Chevrolet cu Bolt. Dupa ce ai scos vreo 3 modele din astea poti veni si cu ceva super sport. La masinile cu combustie cate modele S vand fata de cele normale?
    28 2
  • Ramses1221
    Ce masina....copiata dupa porche in spate ,asta da desgine original ,poate se trezeste un constructor chinez sa zica ca sunt plagiati de Audi
    2 19
  • @eu

    audi nu poate face concurenti pentru kona. Tine de pedigree. Pentru masini pentru palmasi ai fratii mai mici de concern. Si apoi, electricele devin un status, s-a depasit momentul freak ori cel al eco-soferului. Acum o electrica este chiar mai mult decat o termica prin performate pure iar doritori de acceleratii fulminante cu buzunare pline se gasesc (vezi cazul Tesla care a demostrat asta)

    deci, cand vrei sa intri in piata agresiv il ataci pe cel mai puternic. Acela este referinta. Nimic nou sub soare dealtfel. Tine de abecedaru' economistului.

    chestiunea e ca incep sa roiasca baietii in jurul piedestalului ocupat vremelnic de Tesla. Si nu il vad prea bine pe S. Resursele individuale ale producatorilor dar si evntualele intelegeri la masa verde sunt peste capacitatea americanilor de contracarare, indiferent ce performante bursiere bifeaza sau ce numar de folowersi fanatizati strang la cate o lansare de concept
    9 16
  • Amuzant faptul ca toata lumea vrea un rival pentru Tesla!
    Desi va aparea peste doi ani nu are nici autonomie nici performante dinamice mai bune decat Model S P100D ,masina care este pe piata de vreme buna.
    19 3
  • e greu sa dai jos Tesla de unde e, chiar daca scoti masini mai bune, nu doar la acceleratii. Tesla are probleme de calitate a asamblarii pe care nu prea le vezi la producatorii traditionali, dar ce au ei in plus este reteaua de superchargere. Cand ai o masina electrica dar nu prea ai ce face cu ea pentru ca nu ai unde sa o incarci e cam degeaba. Acolo Tesla sta mult mai bine in acest moment.
    11 1
  • nici mnezau n-a facut lumea pocnind din degete. Colosii industriali se pun greu in miscare, dar odata prinsa viteza cam greu ii mai poti opri.

    nu e nimic "amuzant" si ironiile de tipul asta cand vezi cum se ridica concurenta te pot costa extrem de scump. Norocul lumii asteia e ca cine vrea sa faca bani se aseaza in fata unor hartoage si grafice si incearca sa rezolve. Siguranta de altadata, afisata de Musk prin glumite debile sau interviuri pline de zeflemea la adresa industriei a acestui mesia a electricelor par sa fi luat locul aparitiilor ciudate cu iarba'n nara sau unor miscari de culise prin bursa ce demostreaza mai degraba ingrijorare decat controlul butoanelor.

    dar vom vedea...concurenta e intotdeauna binevenita
    9 16
  • @vianu (că unora cu *porche* n-are sens să le replic): Și mie-mi pare că-i un e-GT *semiconcept* f. aproape de versiunea de serie.
    În plus unul f. reușit ca proporții și tratare a intersecțiilor de volume - chiar dacă n-o fi revoluționar, avînd tot 4 roți ș-un volan.

    Mult peste Tesla S ca design int./ext. așadar. Deși ca spațiu interior pare cam înghesuit în spate pentru 5 m lungime.
    ...Dar o mai exista Model S în 2020 ?! Nu prezic neapărat vreun faliment Tesla, ci mai degrabă înclocuirea actualei declinări, deja *bătrînă* și pt un BEV. Ca uzură morală zic, fiindcă la alte capitole stă încă f. bine (autonomie, accelerații, management termic baterii, rețea încărcătoare extinsă.)

    P.S. N-am timp acu, dar voi reveni la disecarea vagii-tristei presimțiri că-n 2-3 decenii doar stilul ăsta de uber-electrice vor fi destinate uzului individual (al unor f. puțini elito-proprietari remanenți :-)), restul mobilității boborului fiind treptat *colectivizată*.
    Și electro-autonomizată, evident.
    22 12
  • Varu', sunt fix de aceeasi parere cu tine. Ce audi etrongt cu lansare in 2020 si 400 de km autonomie??? E absolut penibil sa te lauzi cu ceva ce apare peste 2 ani si va fi mai slab performant decat ceva ce exista deja demult pe piata. Bleah!
    Ma distrez copios si efectiv nu ma mai satur tot urmarind testul cu Model X dand rusine la modul barbar unor nume precum lambo' sau amg.
    Indiferent ce se va intampla pe viitor cu Tesla, TOT RESPECTUL pentru ceea ce a facut Musk. Si pentru a evita eventualele neajunsuri financiare, ar trebui sa i se plateasca abonament precum tvr-ului pana mai ieri. Asa cum unii iau Certificate Verzi pentru ca produc energie solar sau eolian, asa ar trebui si producatorii de EV sa fie premiati. Pana atunci, inca mai consumam benzina si motorina, sa creasca conturile arabilor, nu de alta, dar pentru atentatele de prin toata lumea au nevoie de bani multi. Bleah din nou!
    17 9
  • someone
    se vede clar inrudirea cu porsche , pentru ca luneta si spatele parca sant copy-paste de la 911.
    designul e f agresiv si tipic audi, dar 400km autonomie in 2021 s-ar putea sa nu fie motiv de lauda, asa cum au mentionat si cei de mai sus
    4 13
  • Andrei
    "eu nu inteleg de ce trebuie ca masinile electrice sa fie avioane de genul asta"

    Pentru ca "avioanele" astea produc profitul din care se finanteaza masinile pe care le vrei tu.
    5 19
  • @Andrei: eu cred ca e tocmai invers
    4 0
  • la 400 km range, se recomanda pentru corporatisti care stau la 5 minute de job, si mai au si un rs6 pentru mers in afara orasului, parerera mea...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru