Atac la Prius și Ioniq: hibridul Honda Insight va fi resuscitat în 2018 într-o formă mult îmbunătățită

Publicat joi, 11.01.2018 22:23 de Mircea Meşter

Honda va readuce numele Insight în propria gamă în 2018. Hibridul fără încărcare la priză va fi lansat în SUA și va fi unul dintre modelele care anunță "electrificarea" gamei mărcii japoneze până în 2030.

Dacă regele neîncoronat al hibrizilor în lumea auto este Toyota Prius, model care a adunat deja patru generații și reprezintă unul dintre simbolurile zonei eco a industriei, rivalii de la Honda au încercat să se ridice la același nivel cu Insight, un hibrid construit pentru a se lupta de la egal la egal cu Prius. Succesul lui Honda Insight a fost însă modest și constructorul japonez a renunțat la acest model în 2014, iar toate indiciile arătau că modelul hibrid va rămâne o poveste la timpul trecut.

Și totuși, Honda a anunțat astăzi în mod oficial faptul că a doua parte a anului 2018 ne va aduce o nouă generație Insight. Prefigurat de un prototip pe care Honda îl prezintă în premieră mondială în 15 ianuarie la Salonul Auto de la Detroit, noul Insight demonstrează - cel puțin pe hârtie - că Honda a învățat din greșelile trecutului și că va propune un hibrid care se ridică la pretențiile anului 2018 atât la nivel tehnologic, cât și la capitolul design.

Honda Insight Prototype: date esențiale

● Va fi a treia generație Insight după cele lansate în 1999 și 2010. În Europa a fost disponibilă doar a doua generație, dar rezultatele sale în vânzări au fost modeste.

● Conform celor de la Honda, Insight va fi poziționat în gama mărcii japoneze deasupra lui Civic, fiind o alternativă ecologică hibridă a compactei.

● Honda Insight va fi un hibrid clasic (fără încărcare la priză) care va înmagazina într-o baterie Litiu-Ion de dimensiuni reduse așezată sub scaunele spate energia captată la frânare. 

● Ansamblul de propulsie: un motor pe benzină de 1.5 litri în ciclu Atkinson și un motor electric ale cărui cifre nu sunt cunoscute astăzi. Nu se știe puterea maximă a sistemului hibrid, dar consumul mediu mixt al lui Insight va fi de 4.7 litri/100 km conform ciclului de testare din SUA (EPA). În Europa (ciclu de testare NEDC), cifrele de consum ar trebui să fie mai mici.

● În cea mai mare parte a timpului, Honda Insight va utiliza motorul pe benzină ca generator care produce energie electrică înmagazinată în baterii și utilizată de motorul electric. 

● Rivali direcți care oferă același sistem de propulsie: Toyota Prius, Hyundai Ioniq, Kia Niro.

● La nivel de design, Insight se prezintă ca un notchback compact (alură de sedan, deschidere cu hayon) care poate găzdui cinci pasageri.

● Insight va oferi o suită de sisteme de asistență a șoferului (Frânare automată de urgență, Avertizare la părăsirea benzii și a carosabilului, Cruise Control adaptiv activ implicit la viteze mici și Cititor de indicatoare) și integrare Apple CarPlay și Android Auto.

● Honda Insight va face parte din planul de electrificare a gamei mărcii japoneze. Conform acestuia, două treimi dintre mașinile vândute de Honda la nivel global în 2030 vor fi electrificate în grade diferite (hibrizi, hibrizi plug-in, electrice cu baterii sau electrice cu pile de combustie pe hidrogen).

  • Klaus, joi, 11.01.2018 22:40

    Putin de la Arteon in fata, putin parca de la Mazda in spate. Per total, o masina OK ca aspect.

  • Sorin, vineri, 12.01.2018 09:53

    Ce fata de Dodge Hellcat i-au pus!

  • LOL, vineri, 12.01.2018 12:35

    @Klaus...Arteon a aparut nu foarte departe de Honda asta. Masina se deseneaza cu cativa ani inainte de lansare, atunci cand de Arteon stiau doar proiectantii din firma VW.

  • @lol, vineri, 12.01.2018 15:10

    esti LOL rau

  • fermi, sâmbătă, 13.01.2018 20:52

    @ MM Ziceti ca are o baterie mica sub scaunul din spate in care inmagazineaza energia recuperata la franare. si mai ziceti ca generatorul actionat de motor produce energie pe care o inmagazineaza in baterii. e fiecare cu bateria mamei lui? e bine sa evitati amanuntele pe care nu le stapaniti.