Alonso pregătește terenul pentru revenirea în Formula 1 în 2021: "Oamenii consideră că merit mai mult decât am obținut în ultimii ani"

de Daniel Popescu, Foto: McLaren
Miercuri, 05.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso intenționează să revină în Formula 1 în sezonul 2021 cu scopul de a obține cel puțin un trofeu, întrucât precedentele titluri au fost câștigate în 2005 și 2006.

Fernando Alonso a părăsit Formula 1 la sfârșitul sezonului 2018, iar de atunci a continuat să concureze în special în Campionatul Mondial de Anduranță.

Pilotul spaniol nu a exclus însă o revenire în Marele Circ, iar acum tatonează deja terenul pentru sezonul 2021, atunci când va fi introdus un nou regulament tehnic.

"Nu cred că vârsta va fi o problemă. Fără realimentări, aceste monoposturi nu sunt atât de solicitante. În cursă concurezi cu 7-8 secunde mai lent decât în calificări, iar noile pneuri cu jante de 18 inch vor schimba modul în care se comportă monopostul pentru toată lumea", a declarat el citat de publicația Autosport.

Deși anul trecut a câștigat titlul în Campionatul Mondial de Anduranța alături de Toyota, Alonso consideră că vitrina sa de trofee merită să aibă un nou trofeu de Formula 1, mai ales că cele două titluri mondiale din competiție au fost obținute în 2005 și 2006.

"Oamenii cred că merit mai mult decât am obținut în ultimii ani.

La muzeul meu sunt multe vitrine cu trofee, dar nimic recent, iar asta este puțin ciudat. Singura problemă este că unele echipe ar putea interpreta regulile diferit. Te poți alătura unei echipe care câștigă acum, dar dacă ei fac o greșeală cu regulamentele, oamenii vor spune că am făcut din nou o alegere greșită?", se întreabă el.

Via Autosport

Comentarii (29)

  • Chiar ca meriti mai mult - masina inferioara te-a impiedicat la rezultate pe masura valorii tale. Te asteptam in 2021. Problema e care echipa te vrea si pe cati bani ... Daca vei fi mai putin pretentios la salariu, va fi bine.
    25 9
  • Sergiu
    Sigur varsta nu e o problema, ma astept sa fie la cel mai bun nivel al lui. Masina e problema. Daca va nimeri o echipa buna poate ca il vom vedea luptand la varf, n-am niciun dubiu. Cred ca Renault ramane cam singura oportunitate. Sau Mclaren daca Sainz face o mutare la Ferrari sau in alta parte.
    12 2
  • @Radu - este un nonsens în ce propui. Pe bani puțini îl ia oricine. Cei cu mașini bune pot da bani mulți pt serviciile lui dacă aduce valoare, că salariul oricum este platit de sponsorii cu care vine la pachet. Așa că nu salariul este problema ci valoarea lui și cum se integrează în echipă. Echipele mari au avut mereu un pilot de prima mână și unul de ține trena încă de pe vremea lui Shumi iar acest aspect nu se va mai schimba în veci pt a nu creea probleme și pierderi pt echipă (vezi Ricci vs verstappen, vettel vs noul venit etc).
    6 7
  • Draga Radu, eu zic sa terminati cu prostiile. Nu ai cum sa apreciezi din fotoliul sufrageriei cat de rapida sau de lenta e o masina de formula 1 :)))) La conferinta de presa de dupa cursa, toti zic "masina nu a avut performanza azi, trebuie sa muncim mai mult bla bla bla gargara gargara......" doar nu vroiai sa zica "masina a fost buna dar Vettel, Hamilton si Webber mi-au dat lectii azi". In realitate declaratiile de dupa cursa ale pilotilor nu pot fi luate de bune pentru ca sunt subiectivi. Daca se autocritica isi autodistrug carierele. E evident ca altceva nu au de facut decat sa dea vina pe masina si ingineri, lucru la care inegalabilul de mai sus e expert.
    6 13
  • Duelul titanilor (adresat celor care comenteaza doar ca sa fie contra):
    https://www.youtube.com/watch?v=X5BPkthF1qY
    8 3
  • Duel intre un titan si un amarat de pusti debutant in aceeasi masina (pentru fanboys care pun botul la orice)
    https://www.youtube.com/watch?v=qyYOJnMpK6U
    TLDR: Titanul este abandonat pe pista (lol) in urma pustiului care l-a si batut in clasamentul final
    5 10
  • https://www.youtube.com/watch?v=83alJdDw0is
    6 2
  • GrosJan
    Cu siguranta varsta e o problema. Dar asta nu e tot. Combinatia varsta inaintata si absenta din F1 e o problema si mai mare. Schimbarea de regulament tehnic (jante de 18 inch) e intotdeauna cu doua taisuri. E benefica pentru anumiti piloti, din contra pentru altii. Si chiar si asa, de unde si pana unde Alonso chiar fiind in cea mai buna forma ar bate pe Hamilton sau pe Verstappen sau pe Leclerc avand masina egala cu a lor? A, daca ar veni la echipa cu cea mai buna masina avand si un coechipier usor de batut atunci da, s-ar putea sa incerce.

    Nu cred ca va incerca macar sa revina pentru ca Alonso stie foarte bine ca lucrurile stau asa cum le-am prezentat eu mai devreme.

    Schumacher nu a revenit ca se credea zeu. El stia foarte bine ca nu mai poate fi in forma din anii 90 - 00. Dar hai sa ne uitam mai bine. Era vorba de echipa care castigase lejer (Brown GP) si era un coechipier despre a carui valoare inca nu se stia prea bine, poate ca nu era valoros. In aceste conditii mai lua titluri. Numai ca fosta echipa Brown Gp a luat-o la vale iar Rosberg era un pilot de valoare pe care nu il bati la batranete chiar daca esti Schumacher. Am avertizat lucrul asta atunci, gusterii mi-au sarit in cap dar am avut dreptate. Va spun acelasi lucru despre Alonso si atentie, Alonso nici macar nu a fost vreodata de calibrul lui Schumacher...
    6 5
  • "Oamenii cred că merit mai mult decât am obținut în ultimii ani. La muzeul meu sunt multe vitrine cu trofee, dar NIMIC RECENT, iar asta este puțin ciudat."

    Tocmai bade, stai acasa!

    Nu e nimic ciudat, asta e realitatea, daca ti se pare ciudata, tu esti pe contrasens.
    5 7
  • Vettel, Hamilton si Webber mai buni? Vettel a avut o masina net superioara in perioada 2010-2013 fata de Alonso...gen schumacher 2000-2004, iar alonso a facut ca in 2010, 2012 si 2013(pana sa schimbe regulamentul in favoarea rbr cu anvelopele ), campionatul, sa fie mult mai atractiv si nu o rutina. Webber...atat a putut, iar cand a putut mai mult nu a fost lasat de echipa. Din ce stiu eu in 2007 hamilton si alonso au terninat la egalitate..nu stiu de unde vine asta ca l-a batut hamilton. Plus o echipa impotriva lui. Am avut o parere foarte buna despre Ron Dennis dar daca era un manager bun, cum a fost perioada de glorie de la ferrari, avea 2 titluri atat la piloti cat si la constructori in 2007 si 2008. Alonso era normal sa vrea sa fie nr. 1, asa cum ar fi vrut orice campion mondial in exercitiu. Cat despre critica adusa echipei..ma faceti sa rad. Vettel 2014 la rbr..hamilton 2013 si cand nu putea sa castige in perioada 2014-2016. Toti trei piloti buni care ar fi vrut sa castige dar materialul de concurs a lasat de dorit. Mai ales in cazul lui Alons
    6 1
  • Pt. Seth
    Ungaria 2006.
    4 0
  • Mi-e teamă că dragul de Alonso va face tare greu față noii generații, reprezentată de Leclerc, Verstappen, Russell, sau Norris ! Dacă va face față ! Nu s-a descurcat el cu un cvasi debutant, numit Hamilton, dar cu tipii ăștia deja rodați și hămesiți de victorii !
    Părerea mea este că ar trebui să îmbătrânească frumos, ferit de vise erotice, undeva departe de F1, poate Indy, oricum, ceva mai potrivit vârstei pe care o are. Nu cred că ar vrea să devină un al doilea Kimi, după cum nu cred că F1 ar putea deveni un cimitir al elefanților.
    Poate ar trebui să analizeze mai atent eșecul penibil al revenirii unor Schumi, sau Kubica, și să se ferească de o cădere în ridicol. La fel cum ar trebui să o facă și fanii lui.
    7 11
  • Dav, probabil nu te uiti la F1 de prea multa vreme...Noua generatie e doar noua. Verstapen si Leclerc sunt buni, dar ei au masini de top. Verstapen, precum a fost si Hamilton la Mclaren, e copilul de casa. Ajutat si protejat la max de echipa. Un pusti iese in evidenta daca performeaza pe o masina de pluton. Acolo se vede talentul sau. Norris mai are mult, e sub Sainz.
    Una peste alta, Alonso este unul din marii campioni ai ultimelor decenii. Indiferent ce spun haterii. Aia e alta treaba. Alonso intr-o masina de top. Atat. Caz in care Hamilton nu va fi foarte relaxat. Spectacolul va fi garantat. Frumos ar fi sa-i vedem la Mercedes pe ambii.
    8 5
  • @Thor
    Amice, nimeni nu contesta valoarea lui Alonso si chiar nu stiu de ce legati mereu orice contestare, de valoarea tipului. Eu spun doar ca i-a trecut vremea. Parerea mea.
    Te asigur ca am vazut mai multa F1 decat tine, nu sunt fan proaspat, sau de conjuctura. Ma faci sa zambesc cand afirmi ca un pusti iese in evidenta daca performeaza pe o masina de pluton ! Exemple ? Nu ai, ca nu exista, cazuri izolate gen Senna in Monacu 1984, sau Schumi in Spania 1996, sunt o rara avis, o cursa, maxim doua pe sezon si atat.
    Max este copilul preferat ? Fara suparare amice, toti au fost copiii preferati la timpul lor, inclusiv Alonso la Renault, Ferrari si a doua descalecare la McLaren ! Si pentru ca a fost copil preferat, nici coechipieri prea puternici nu i-au fost adusi. Iar cand a avut, a devenit singurul dublu campion, in exercitiu, umilit de un cvasi-debutant !
    Ca daca ar avea acum o masina performanta, ar scoate nu stiu ce rezultate. Nu vom sti niciodata asta, pentru ca nu va mai avea niciodata o masina performanta, comportamentul mizerabil pe care l-a avut pe oriunde a trecut, i se intoarce acum ca un pumn in fata ! Ai vazut ca pana si Honda i-a refuzat motorizarea pentru Indianapolis ? Ai vazut ca pana si McLaren a pus punct colaborarii cu el ? Pai ce sa-i faci, l-au preferat pe Norris, cel mai slab decat sainz ...
    Concluzia mea, a fost bun la timpul lui, dar acum ar trebui sa-si vada linistit de pensie, prin WEC poate.
    4 4
  • bisturiu
    "Te poți alătura unei echipe care câștigă acum, dar dacă ei fac o greșeală cu regulamentele, oamenii vor spune că am făcut din nou o alegere greșită?"

    Pai baiatu', daca tu te duci la alta echipa doar pe schimbare de regulament ... De ce nu te-ai dus la Mercedes in 2016 cand te-au ofertat, ca atunsi stiai sigur ca Mercedes e cea mai buna? Aud?
    3 1
  • Verstappen a scos si untul din masina aia. A aratat ce poate Honda de fapt... Alonso in masina aia tot locul 13 prindea. Hai sa nu ne mai amagin. Alonso a avut bulan cand Renault era cea mai buna masina pe Michelin iar masinile pe Bridgestone erau pe nicaieri. Dupa aia doar s-a plans. Asta e destinul unuia care a castigat ceva dar apoi nu poate sa reconfirme. L-a batut un debutant chiar atunci cand era in forma si pe regulamentul tehnic pe care a castigat. F1 nu e cursa de Logan din spatele blocului. Acolo e crema pilotajului, pilotii tineri care confirma si acolo dau ceata oricarui veteran. Asa e sportul si asa trebuie sa fie.
    2 4
  • Pensie tataie. Nu spun sa-i lasi si pe altii ca nu au nevoie sa ii lasi tu, nu te mai lasa ei pe tine.
    3 5
  • Neutru
    Alonso nu e prost,e arogant și ghinionist.S-a dus la pomul lăudat cu sacul ș-a nimerit anul(anii)când pomul nu face poame.La a doua descălecare la McLaren,știa cel așteaptă dar a venit pentru bani pregătind retragerea.DAV îți dau eu exemple,Scumacher primele două titluri cu Beneton,Alonso cu Renault.Echipe care puteau fi campioane dacă aveau piloți au fost Toyota și BMW dar cu Montoya,Truli,Kubica care aveau ca principiu,Ori la bal ori la spital(Verstappen tată și fiu)nu poți.Concluzia,Alonso nu mai revine.
    5 2
  • Nu esti chiar neutru Neutrule. Ce anume Alonso cu Renault? A avut bulan. In 2005 McLaren nu era fiabila si facea rar puncte. In 2006 Bridgestone dadea probleme. A, Schumacher cu Beneton da, batea Williams pe pista la capitolul viteza. Dar Alonso a avut bulan si atat.
    0 5
  • Mai spun unii interpreti partinitori ca "Alonso l-a oprit pe Schumacher". Daca te uiti doar la cine a castigat in 2005 si 2006 asa pare. Daca te uiti mai jos la clasament o sa vezi ca in 2005 Schumacher a mai fost depasit si de Raikkonen iar Ferrari a luat locul 3 la constructori cu doar 100 de punte in comparatie cu castigatoarea Renault cu 191 de puncte. Asta in conditiile in care coechipierul lui Alonso era un pilot foarte slab, de coada plutonului in persoana lui Fisichella, Deci Ferrari a decazut gratie pneurilor atunci. Schumacher locul 3, Barichello locul 8 .... Alonso locul 1, Fisichella locul 4. Renault locul 1 ...

    Anul urmator Ferrari a venit pe 2 doar pentru ca a decazut McLaren. Ferrari mai remediase din probleme dar problema pneurilor ramanea. Din nou Renault castiga la constructori, asta in conditiile in care Fisichella era foarte slab...

    A avut noroc Alonso asa cum a avut si Vettel. A prins masina de titlu cand altii aveau probleme. Ca si Vettel a fost batut imediat dupa asta cand a schimbat coechipierul ...

    In schimb Schumacher batea pe pista, la timpi pe tur nu la pomanagism Williamsurile lui Senna si Hill, cand coechipierii lui erau pe nicaieri. Schumacher castiga campionatul la piloti cand Williams lua titlul la constructori. Sa compari asta cu pomana lui Alonso e ridicol.

    Kimi a luat titlul cu un monopost inferior, dar asta doar datorita faptului ca Ferrari a mers pe un singur pilot pe final pe cand la McLaren pilotii s-au luptat pana la final.

    Hamilton a luat titlul cu un monopost inferior, multumita lui Briatore si Alonso, deci si titlul asta tot de conjunctura ca si anul precedent.
    0 5
  • Parca as vrea sa mai vad o ultima descalecare a lui Alonso, multi am vrea sa credem ca mai ar avea ceva de spus in F1, dar nu cred ca mai va castiga vreun campionat Mondial, maxim vreo victorie si ceva podiumuri, depinde si de masina.
    Odata ce iesi din circuit, greu sa revii in top, mai ales cand nu ai fost cel mai bun.( chiar nu poti spune ca din 2007 pana in 2014 nu ai avut masini bune, nu cele mai bune, dar bune)
    Amintiti-va de M. Schumacher , dupa ce a revenit in 2010 a mai obtinut un podium in 2 ani, Formula 1 e cu totul altceva fata de seriile de turisme, chiar si prototipuri de performanta.
    3 0
  • Schumacher a mai facut si un pole la Monaco. Iar Alonso nu a fost niciodata cel mai bun, in niciun an. Doar daca consideri ca a castiga titlul inseamna a fi cel mai bun. Asa da, dar asta e o evaluare statistica. De dragul fanilor (aia care cred ca nu a castigat destul) mai bine nu revine.
    0 3
  • @lol
    Iar debitezi tampenii . Nu mai zic nimic de Alonso , ca oricum nu o scot la capat cu tine. Fisichella a fost un pilot bun. A fost in fata lui Wurz la Benneton , a castigat cu Jordan cursa haotica din Brazilia ( 2003 ) , a invins si la Renault. Un pilot de coada plutonului , a fost Badoer in 2009 , Yuji Ide sau Pedro Diniz ( exemple aleatorii ). Da' nu poti spune de Fisichella lucrul asta . Cat despre Schumacher , iar bati campii. Germanul cat a trait Senna ( inclusiv cele 3 curse de la Williams ) , nu a obtinut vreun pole. Titlul din 94' l-a castigat cu complicitatea FIA , plus incidentul cu Hill de la Adelaide . In 95 si Herbert a castigat 2 curse cu Benneton , un pilot mult sub Schumacher , care a luat titlul in anul respectiv , iar echipa a fost campioana la constructori. In rest , ce a facut Briatore in Singapore , a fost o manevra de cea mai joasa speta. Dar eu cred ca , Massa a pierdut titlul in Ungaria , cand a abandonat cu 2 tururi inainte de final. Schumacher daca era si in 2006 , cel mai bun pilot din lume ar fi ramas si in 2007 la Ferrari. Doar ca nou venitul la echipa italiana , Kimi Raikkonen , nu ar fi acceptat pe vremea aia sa fie pilot secund , cum facea neamtul cu fiecare coechipier pe care il avea in F1.
    5 0
  • Daca Fisichella a fost un pilot bun atunci orice pilot care a trecut prin F1 a fost bun. Cursele haotice aduc victorii conjuncturale, n-are nicio treaba cu valoarea. E bulan. Schumacher il chinuia pe Senna care era pe cea mai buna masina a momentui. Cum e acum Mercedes sau cum a fost RBR. Mentalitatea in F1 era atunci pilotul (Schumacher) vs inginerul (Newey). Newey era la Williams si mai apoi a fost la Mercedes. Doar din asta iti dai seama ce cota avea Schumacher, cota castigata pe pista cu timpi pe tur nu la pomana. Renault a avut cea mai buna masina doi ani la rand si a castigat Alonso. Daca mai era Button poate castiga el.
    Schumacher a plecat dupa 2006 ca i-a fost frica de Kimi. Stia ca e batran si ca se poate intampla asta, Kimi era foarte in forma atunci. Dar cred ca s-ar fi impus totusi Schumacher daca ramanea.
    0 5
  • *la McLaren Mercedes
    0 2
  • Deci hai gata cu Alonso ca il imbraci intr-o haina care nu e a lui. Merge sa dati voi fanii lui din melita mereu ca nu se baga sa dovedeasca. Se agata ca disperatul de aparente. Aparentele sunt fassss, esenta conteaza nu aparenta.
    0 5
  • La inceputul sezonului 1994 , au fost banate toate sistemele electronice . Monopostul Williams , domina datorita acelor sisteme si a motorului Renault. Odata eliminate acele sisteme , masina a pierdut aura de invincibilitate pe care o avea. Abia dupa cursa din Spania , Williams a inceput sa isi rezolve problemele. Din pacate , Senna nu mai era . Daca Schumacher era mai bun decat brazilianul ar fi demonstrat asta in 93' , cand motorul Ford de pe Benneton , era superior din punct de vedere al puterii in comparatie cu cel de la McLaren. Senna a facut minuni in acel sezon (5 victorii ) , iar Schumacher a fost sub brazilian in anul respectiv. Asa ca , Senna nu a avut egal in epoca , cu exceptia lui Prost in anumite circumstante , in perioada 88'-89'. 1994 , trebuia sa fie anul lui , dar a intervenit acel incident de la Imola , iar Schumacher a profitat de asta.
    4 0
  • https://youtu.be/65DM85tsmtE
    1 0
  • mobius
    Constat cu satisfactie ca doar intentia lui Alonso de a reveni, a inviorat dialogul pe acest seit. Asta spune clar ca este cat se poate de actual, trezeste spaime in uni si sperante in altii. Cine sustine ca in 2007 Hamilton a fost superior lui Alonso, (o spun pentru anu stiu pentru cata oara) cred ca nu traieste cu picioarele pe pamant.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru