Triplă pentru Toyota în Raliul Germaniei: Ott Tanak câștigă etapa din WRC

Publicat luni, 26.08.2019 11:36 de Cornel Șocariciu, Foto: RedBullContentPool

Ott Tanak (Toyota) a câștigat Raliul Germaniei și și-a trecut în cont a cincea victorie a senzonului. Pe locul secund a încheiat Kris Meeke, în timp ce podiumul a fost completat de Jari-Matti Latvala. Toate cele trei echipaje fac parte din echipa Toyota Gazoo Racing WRT.

Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost unul plin pentru iubitorii de motorsport. Aceștia au putut urmări etapa de WRC (Campionatul Mondial de Raliuri) din Germania.

Anul acesta, în Raliul Germaniei concurenții au avut de parcurs 344 de kilometri de probe speciale. La finalul celor 19 teste cronometrate, estonianul Ott Tanak a avut cel mai bun timp, reușind să-și treacă în cont a cincea victorie a senzonului.

Mai mult decât atât, piloții Toyota au reușit un weekend fantastic, întreg podimul fiind acaparat de echipajele constructorului nipon. Pe locul secund al întrecerii din Germania s-a clasat Kris Meeke, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Jari-Matti Latvala.

Kris Meeke, Toyota.
Jari-Matti Latvala, Toyota.

În aceste condiții, avansul lui Ott Tanak în fruntea clasamentului general a ajuns la 33 de puncte. Pe locul secund a trecut Thierry Neuville (Hyundai), belgianul reușind să încheie Raliul Germaniei pe poziția a cincea, în spatele coechipierului Dani Sordo.

Thierry Neuville, Hyundai.

Ultima treaptă a clasamentului general este ocupată de Sebastien Ogier. Pilotul Citroen a avut un weekend dificil și a încheiat pe poziția a opta a etapei din Germania.

Sebastien Ogier, Citroen.

Pe prima poziție în clasamentul general pe echipe se află Hyundai având un avans de doar 8 puncte față de Toyota. Ultima treaptă a podiumului este ocupată de Citroen.

Cu Elfyn Evans aflat în perioada de recuperare, echipa M-Sport Ford a avut un weekend mai puțin bun. Gus Greensmith, înlocuitorul lui Evans pentru această etapă, a reușit o clasare pe poziția a noua, în timp ce problemele electrice ale mașinii au făcut ca Teemu Suninen să încheie Raliul Germaniei în partea de jos a clasamentului.

Gus Greensmith, M-Sport Ford.

În etapa din Germania, România a fost reprezentată de echipajul format din Simone Tempestini și Sergiu Itu. Deși au pierdut minute prețioase în prima zi de concurs din cauza unei pene, cei doi au reușit să recupereze timpul pierdut și să încheie Raliul Germaniei pe locul al patrulea în cadrul clasamentului WRC2. 

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți

Loc Pilot Echipă Puncte
1 Ott Tanak Toyota 205
2 Thierry Neuville Hyundai 172
3 Sebastien Ogier Citroen 165
4 Kris Meeke Toyota 80
5 Andreas Mikkelsen Hyundai 79
6 Elfyn Evans M-Sport Ford 78
7 Jari-Matti Latvala Toyota 74
8 Teemu Suninen M-Sport Ford 70
9 Dani Sordo Hyundai 62
10 Esapekka Lappi Citroen 62

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe

Loc Echipă Puncte
1 Hyundai 289
2 Toyota  281
3 Citroen 216
4 M-Sport Ford 168
  • inexorabil, luni, 26.08.2019 14:19

    N-am mai ajuns în Germania, pentru a asista la această etapă, așa cum îmi propusesem. O dramă personală ivită pe neașteptate m-a împiedicat în ultimul ceas să mă urc în mașină. Rămâne pentru anul viitor. Oricum, ar fi cazul să considerăm încheiată lupta pentru titlul mondial (la piloți). Fără Evans, MSF nu poate emite niciun fel de pretenții...Imprevizibilul Meeke a recuperat puternic și, astfel, pune din nou sub semnul întrebării locul 4. Mă asteptam la mai multă determinare din partea "umbrelor" lui Evans, dar, de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere. Sunt curios dacă patronul Wilson pregătește deja noul sezon. Sau voi admira la anul "doar" spectaculozitatea în ansamblu a competiției?

  • someone, luni, 26.08.2019 14:45

    avand in vedere ca anul trecut ford a luat titlul la piloti, wilson cu siguranta ca se gandeste deja la o noua linie de piloti mai competitiva decat actuala. citroen trebuie sa rezolve problemele de care se plangea ogier si sa caute un pilot nr 2 mai competitiv. hyundai si toyota au tot ce le trebuie ca sa se lupte intre ele pt locul 1. felicitari toyota pt tripla, felicitari tanak pt victorie si pentru avansul considerabil fata de neuville si ogier. si felicitari tempestini pentru locul 4 la wrc2

  • someone, marţi, 27.08.2019 11:34

    @ inexo: vad ca iti place wrc si banuiesc ca fordul ....intrebare; avand in vedere ca actuala fiesta st, pe care e bazata masina de wrc, are un motor in 3 cilindri, pe baza carui motor ford construieste m-sport motorul de wrc?

  • inexorabil, miercuri, 28.08.2019 05:12

    @someone, după cum știi, trebuie respectate reglementările FIA. Toate cele patru competitoare din WRC mizează pe motorul standard de 1,6 L turbo cu 4 cilindri în linie, care generează invariabila putere de 380 CP (diferă doar cuplul...culmea, la Ford este cel mai mare --- 450 Nm --- dar acest ușor avantaj nu este valorificat tocmai din cauză că MSF nu mai dispune de piloți abili). Da, știu că Fiesta "omenească" sau "de stradă" este oferită (pe benzină) cu 3 cilindri, iar în asociere cu motorașul de 1 L se înscrie în logica downsizing, pe care eu, unul, n-o împărtășesc nici tehnic, nici moral. Nu neg, forța acestui sistem am constatat-o experimental (pe Octavia cumnatului meu), dar, deși mașina este relativ nouă, deja au început să curgă belelele :) Revenind la subiect, motorul destinat WRC este realizat de Ford la filiala sa britanică. Referitor la pasiunea mea pentru Ford, ea este una conjuncturală. De fapt, eu aș fi vrut să concureze...Opel (din nou), dar nici fostul proprietar, nici actualul nu se sinchisesc...Deși argumentele pledează din plin și în mod incontestabil: există model de segment B și există...OPC. În schimb, nu există voință fermă, inclusiv pentru a învinge...fobia costurilor. Pe VAG o înțeleg că nu mai este interesată de WRC: pentru că Dieselgate (goana după amortizarea amenzilor "americane"). Dar pe domnii de la "GM" și PSA nu... Mă rog, ideea este că, atâta vreme cât se mențin regulile actuale în această competiție, o voi urmări cu reală desfătare. Dacă însă se vor introduce constrângeri de ordin...electric, atunci raliul mondial mă va pierde (indiscutabil și ireversibil!) ca fan în secunda 2. Evident, ar perpetua amintirile glorioase, dar sentimentul profund de amărăciune nu poate fi combătut doar cu atât.

  • inexorabil, miercuri, 28.08.2019 05:54

    PS. Dacă mi-ar riposta cineva cum că PSA nu poate susține o eventuală implicare al lui Opel în WRC din cauză că acest lucru ar însemna să creeze un rival pentru...Citroen, îi răspund deja prin aceea că, pe plan individual (la categoria piloți), oricum se luptă între ele (volens nolens) echipajele aceluiași "club" (pentru titlul mondial). Dar chiar și la categoria constructori: n-ar fi și mai măgulitor ca tu, concernul de origine, să-ți vezi "subsidiarele" pe primele locuri la final? Am mai incriminat eu acest fapt: PSA a intenționat să cumpere dreptul de uz al emblemei Blitz nu ca să promoveze Opel în sine, ci ca să profite de faima lui populară în arie europeană. Treptat, certitudinea (tolerată de francezi) că încă se mai fabrică Opel-uri cu motoare/platforme originare va deveni totalmente incorectă politic...Adevărul este că modelele 100 % germane încă se bucură de priză la public. PSA speră însă ca mania SUV-urilor să spulbere acest succes real al sedanurilor tipic familiste plăsmuite de Opel. Poate că va reuși, dar frenezia...SH în direcția Opel-urilor "clasice" n-are cum s-o zădărnicească. Eu, unul, n-am întâlnit încă pe nimeni dornic de un Peugeot sau Citroen uzat. Nu că n-ar exista asemenea specimene.