Petter Solberg revine în WRC: campionul mondial din 2003 va concura în Raliul Spaniei cu un Volkswagen Polo GTI R5

de Cornel Șocariciu
Sambata, 22.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Petter Solberg, campionul mondial de raliuri din 2003, revine în WRC. Norvegianul va pilota noul Volkswagen Polo GTI R5 în cadrul Raliului Spaniei, etapă care se desfășoară în intervalul 25-28 octombrie. Cea de-a doua mașină pregătită de Volkswagen va fi pilotată de Eric Camilli.

La finalul anului trecut, Volkswagen a prezentat noul Polo GTI R5. Modelul dedicat raliurilor a fost dezvoltat pentru echipele private care își doresc o mașină de top capabilă să concureze atât în etapele de WRC (World Rally Championship) în cadrul grupei WRC2, cât și în campionatele naționale și regionale.

Tot atunci, nemții au anunțat că noul Polo GTI R5 va putea fi admirat pentru prima dată în cadrul etapei de WRC din Spania (25 - 28 octombrie). Acum, reprezentanții Volkswagen Motorsport ne anunță că Petter Solberg va concura în Raliul Spaniei cu un Polo GTI R5.

Pilotul norvegian a câștigat un titlu în WRC în anul 2003. Cariera lui Solberg în Mondialul de Raliuri a început în 1998 și s-a încheiat în 2012. Acesta a participat la 188 de etape și a reușit să obțină 13 victorii și alte 39 de podiumuri. În cariera sa, Solberg a "alergat" pentru Toyota, Ford, Subaru sau Citroen. În cadrul etapei din Spania, în dreapta lui Solberg o vom vedea pe Veronica Engan, copilot care din 2017 formează un echipaj cu Olivier, fiul lui Petter.

Eric Camilli va pilota al doilea Polo GTI R5 înscris de Volkswagen Motorsport în cadrul evenimentului iberic.

Alături de Solberg, îi vom putea urmări în Raliul Spaniei și pe Sebastien Loeb și Sebastien Ogier. Este pentru prima dată în ultimii 8 ani când la startul unei etape din Mondialul de Raliuri se află trei campioni. 

Noul Volkswagen Polo GTI R5 are un motor turbo de 1.6 litri cu patru cilindri care produce 272 CP și 400 Nm. Resursele unității sunt gestionate de o transmisie secvențială cu 5 trepte și de un sistem de tracțiune integrală. Mașina cântărește 1.230 de kilograme, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.1 secunde.

Conform reprezentanților Volkswagen, până în acest moment, 15 exemplare Polo GTI R5 au fost deja comandate în următoarele țări: Austria (3), Belgia (3), Finalnda (2), Italia (2), Portugalia (1), Suedia (1) și Paraguay (3).

Comentarii (2)

  • hazard
    echipa de mecanici o fi pregatita?
    3 0
  • SIMPLE MINDS
    Daca in 2003 Citroen nu dadea dovada de precautie excesiva in ultimele etape ale sezonului doar pentru a-si asigura primul titlu la constructori , implicit punandu-i *lesa* lui Loeb in goana dupa primul sau titlu mondial in WRC atunci astazi debutul specificatiei R5 a VW-ului era poate strunita de *doar* un vice-campion mondial norvegian sau, poate VAG-ul facea corectiile necesare impactului media cuvenit unui astfel de lansari doar si pentru ca-n marketing sunt foarte putini care-s mai *destoinici* ca ei. :-))
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru