Începe noul sezon al competiției de monoposturi electrice Formula E: curse cu un singur plin de energie și start în duelul Audi-BMW

de Daniel Popescu
Joi, 13.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sezonul 2018-2019 al competiției de monoposturi electrice Formula E începe sâmbătă și va fi primul în care piloții vor concura o cursă întreagă cu un plin de energie, iar BMW debutează în competiție pentru a lupta cu Audi.

Competiția de monoposturi electrice Formula E a debutat în septembrie 2014 și a înregistrat progrese vizibile pe parcursul timpului.

Startul celui de-al cincilea sezon este programat la sfârșitul acestei săptămâni și se remarcă prin schimbări radicale: un monopost nou capabil să parcurgă întreaga distanță a unei curse fără reîncărcarea bateriei, numeroși constructori cu propriile echipe, piloți care au scris istorie în Formula 1 și, nu în ultimul rând, posibilitatea de a urmări cursele în direct pe Eurosport și Youtube.

Un monopost nou cu baterii de 54 kW

Formula E este o competiție în care echipele utilizează un monopost standard, iar noul sezon aduce o nouă generație, semnificativ îmbunătățită comparativ cu cea folosită în primele patru sezoane.

Monopostul are un design modern, este dezvoltat de Spark Racing Technologies și beneficiază de sistemul de protecție Halo, implementat și în Formula 1. Acesta include un motor cu o putere maximă de 250 kW, echivalentul a 340 de cai putere, însă în curse puterea va fi limitată la 200 kW (272 CP). Accelerația până la 100 km/h este realizată în numai 2.8 secunde, iar viteza maximă este de 280 km/h.

Cea mai importantă schimbare de natură tehnică este legată de bateriile furnizate de McLaren. Capacitatea acestora a crescut de la 28 kWh la 54 kWh, ceea ce va permite fiecărui pilot să parcurgă o cursă completă cu un singur monopost. Până în prezent, piloții intrau la boxe pentru schimbarea monopostului la jumătatea cursei, întrucât energia nu era suficientă pentru o cursă întreagă.

9 constructori și piloți de Formula 1

Dacă în primele sezoane dominau echipele independente, sezonul 2018-2019 aliniază la start nu mai puțin de 9 constructori.

Campioana en-titre este Audi Sport ABT, care și-a adjudecat trofeul în ultima cursă în fața chinezilor de la Techeetah, care l-au transformat însă pe Jean-Eric Vergne în campion la piloți. Înaintea noului sezon, Techeetah a devenit echipa de uzină a DS, brandul premium al Grupului PSA Peugeot-Citroen.

De asemenea, Nissan a preluat locul ocupat până acum de partenerii de Alianță de la Renault și va miza pe serviciile lui Sebastien Buemi, campionul sezonului 2015-2016.

O altă prezență în premieră este cea a germanilor de la BMW, care vor miza pe serviciile lui Antonio Felix da Costa și Alexander Sims. În așteptarea debutului celor de la Mercedes, programat pentru sezonul 2019-2020, rivalii tradiționali de la BMW și Audi se implică deja într-un schimb de replici înainte de startul sezonului. "În acest moment, BMW este echipa spre care ne uităm și sunt principalul nostru punct de referință", afirmă Allan McNish, șeful echipei Audi. În replică, Jens Marquardt, șeful de motorsport al BMW, spune că "McNish vrea doar să distragă atenția de la faptul că Audi și Techeetah vor da tonul".

Cea mai nouă "cucerire" a Formulei E este însă Felipe Massa, fostul pilot al Scuderiei Ferrari și al celor de la Williams în Formula 1, care va concura pentru Venturi.

Cele 13 curse, în direct pe Eurosport și Youtube

Sezonul 2018-2019 al Formulei 1 va avea 13 curse, dintre care numai 5 se vor desfășura pe continentul european.

Cursele sunt programate în general sâmbăta și vor avea o durată de 45 de minute.

Principala noutate a curselor va fi că fiecare pilot va avea posibilitatea să activeze o dată pe cursă sistemul Attack Mode, care permite o creștere a puterii maxime de la 200 kW (272 CP) la 225 kW (306 CP) pentru o scurtă perioadă de timp. Acest sistem va fi util pentru ca un pilot să poată iniția mai ușor un atac asupra unui rival.

Cursele de Formula E vor putea fi urmărite în direct în România pe platforma Youtube.

Calendar Formula E 2018-2019

Data Tara
15 decembrie Ad Diriyah (Arabia Saudita)
12 ianuarie Marrakesh (Maroc)
26 ianuarie Santiago de Chile (Chile)
16 februarie Mexico City (Mexic)
10 martie Hong Kong
23 martie Sanya (China)
13 aprilie Roma (Italia)
27 aprilie Paris (Franta)
11 mai Monaco
25 mai Berlin (Germania)
22 iunie Berna (Elvetia)
13 iulie New York (SUA)
14 iulie New York (SUA)

Comentarii (3)

  • Nicolae
    Mai e ceva nou, foarte interesant, care se cheama "fan boost":

    https://fanboost.fiaformulae.com/

    V-as ruga sa il adaugati si in articol, daca e posibil.
    Multumesc.
    0 0
  • @Nicolae
    "Fan boost"-ul era si in sezonul trecut. De fapt, daca stiu eu bine, s-a introdus de la inceput (dar posibil sa ma insel)
    2 0
  • Catalin
    Ati putea face o sectiune dedicata precum este Formula 1. Chiar ar fi mai usor de urmarit stirile din Formula E, care devine de la an la an tot mai interesanta.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru