Dublă pentru Citroen în Raliul Turciei: francezul Sebastien Ogier câștigă etapa din Campionatul Mondial de Raliuri

de Cornel Șocariciu, Foto: RedBullContentPool
Luni, 16.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier a câștigat Raliul Turciei. Francezul obține astfel a treia victorie a sezonului și urcă pe locul secund în clasamentul general. Poziția a doua din Tucia a fost ocupată de Esapekka Lappi, coechipierul francezului în cadrul Citroen. Pe ultima treaptă a podiumului a urcat norvegianul Andreas Mikkelsen (Hyundai).

Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost unul plin pentru pasionații de motorsport. Aceștia au putut urmări etapa de WRC (Campionatul Mondial de Raliuri) din Turcia. Anul acesta, în Raliul Turciei, concurenții au avut de parcurs 310 kilometri de probe speciale. La finalul celor 17 teste cronometrate, francezul Sebastien Ogier (Citroen) a avut cel mai bun timp, reușind să își treacă în cont a treia victorie a sezonului.

Mai mult decât, Esapekka Lappi, coechipierul lui Ogier, a avut un parcurs bun și a încheiat etapa din Turcia pe locul second. Podiumul a fost completat de Andreas Mikkelsen, norvegianul fiind cel mai bine clasat pilot Hyundai.

În urma acestui rezultat, Sebastien Ogier urcă pe treapa secundă a clasamentului general.

Sebastien Ogier (Citroen)
Esapekka Lappi (Citroen)
Andreas Mikkelsen (Hyundai).

Ott Tanak, liderul clasamentului general, a avut un raliu mai puțin bun. Pilotul Toyota a reușit să încheie întrecerea din weekend doar pe locul al 16-lea.

Cu toate acestea, estonianul a plecat din Turcia cu cinci puncte, întrucât s-a impus în Power Stage (ultima probă a raliului care oferă puncte suplimentare).

Ott Tanak (Toyota).

Și Thierry Neuville a avut parte de un weekend mai puțin bun. Belgianul a încheiat întrecerea din Turcia pe poziția a opta și a făcut "schimb" de locuri cu Ogier în clasamentul general.

Thierry Neuville (Hyundai).

Teemu Suninen reușește un rezultat bun în Raliul Turciei. Pilotul M-Sport termină etapa din acest weekend pe poziția a patra și adună puncte importante pentru echipa lui Malcolm Wilson. Elfyn Evans continuă perioada de recuperare, iar echipa M-Sport a mizat în etapa din Turcia pe serviciile lui Pontus Tidemand. Aceasta a fost a treia etapă a suedezului într-o mașină de WRC, Tidemand reușind să încheie pe poziția a noua.

Teemu Suninen (M-Sport Ford).

Dacă în etapa din Germania, echipajele Toyota au reușit să ocupe primele trei poziții ale clasamentului general, în runda din Turcia, cel mai bine poziționat pilot al niponilor a fost Jari-Matti Latvala.

Finalandezul a încheiat pe locul al șaselea, fiind urmat în clasamentul general de coechipierul Kris Meeke.

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți

Loc Pilot Echipă Puncte
1 Ott Tanak Toyota 210
2 Sebastien Ogier Citroen 193
3 Thierry Neuville Hyundai 180
4 Andreas Mikkelsen Hyundai 94
5 Kris Meeke Toyota 86
6 Jari-Matti Latvala Toyota 84
7 Teemu Suninen M-Sport Ford 83
8 Esapekka Lappi Citroen 80
9 Elfyn Evans M-Sport Ford 78
10 Dani Sordo Hyundai 72

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe

Loc Echipă Puncte
1 Hyundai 314
2 Toyota  295
3 Citroen 259
4 M-Sport Ford 184

Comentarii (1)

  • inexorabil
    Nu prea aș mai avea ce să comentez în contul acestui sezon de WRC. Mi-este însă cât se poate de limpede că MSF nu dispune de niciun pilot capabil de evoluții mai deosebite...Iar de ceea ce mi-era teamă n-am scăpat: nu vom prinde nici măcar locul 4 la piloți. Este drept că l-am avut, la un moment dat, chiar la discreție, dar ce s-o fi întâmplat pe urmă...Dumnezeu știe.

    În ciuda acestei ediții --- recunosc --- catastrofale pentru patronul Wilson, eu tot în dânsul îmi "investesc" speranțele (și îl simpatizez necondiționat), mai ales că altul mai bun și mai dedicat n-ar fi de găsit...Dar trebuie să ia măsuri ferme, așa cum se cuvin în dreptul oricărui capitalist care se respectă, altfel riscă să se trezească cu abulia/indolența/las' că merge și așa pe post de modus pensandi/operandi/vivendi. Nu insinuez că actualii piloți MSF ar fi lipsiți de valoare sau "blocați" în mediocritate (prin urmare logică, nu propun achiziții pentru 2020!), dar ar fi cazul să se întrebe fiecare dintre ei dacă triada de meseriași de la "vârf" ar fi făcuți din elemente care nu figurează în Tabelul lui Mendeleev. Adică diferențele flagrante de punctaj par inexplicabile în condițiile în care în această competiție nu poate pilota orișicine, chiar și multă experiență la volan de-ar avea, inclusiv la raliu. Așa că o afirmație cum că Tanak, Ogier și Neuville sunt "prea buni" nu mă convinge...

    PS. O întrebare "provocatoare" pentru mine ar fi următoarea: dacă, "prin absurd", Opel ar reveni în WRC, aș mai ține cu Ford?...Depinde! Dacă nemții s-ar alinia la start cu motoare din banca de organe PSA, sigur nu m-ar determina să sar în barca lor. Cu alte cuvinte, iată condiția de tip sine qua non! Bașca eliminatorie...afectiv.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru